Minden harmadik üzlet trükközik az árcímkékkel: ne hagyd magad átejteni
Jövőre szigorodnak az akciós árak feltüntetésének szabályai.
Jövőre szigorodnak az akciós árak feltüntetésének szabályai.
Te észrevetted ezeket már?
Itt a legdrágább az ingatlan.
Sertéspestis, madárinfluenza, klímaváltozás, aszály: tolták fel a mezőgazdasági alapanyagok árát, ami a boltig gurult, a pultos árcímkéken is vastag nyomot hagyva.
Egyre többe kerül az élelmiszerdrágulás.
De vajon élnek is majd vele?
Bolti eladókat keresnek Budapestre, teljes munkaidős pozícióba. Az elvárás az, hogy a leendő munkavállaló "ne féljen a bolti munka kihívásaitól" és szeresse a vásárlókat.
Nem árt igencsak résen lenni.
Hamarosan ellepik a hazai boltokat a digitális képernyők.
Mit szólnál ahhoz, ha a szívverésedet vagy a tenyeredet használhatnád vásárláskor?
A Mikulás-figuráknál egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók.
Gyerekcipőben jár ma még Magyarországon a mobiltelefonos fizetés. Bár egyre több ember zsebében lapul okostelefon, a technológiát kevesen ismerik és kevesen használják. A kilátások viszont biztatóan alakulnak, néhány éven belül a etchnológia robbanásszerűen elterjedhet nálunk is. Egyebek mellett ez derül ki a Pénzcentrum.hu körkérdéseire adott válaszokból. Összeállításunkban olyan társaságokat kérdeztünk, amelyeknél már most is fizethetünk mobiltelefonunkkal.
Könnyen lehet, hogy néhány éven belül radikális változásokat tapasztalhatunk a boltokban. Egyes szakértői vélemények szerint ugyanis a kiskereskedelem egyfajta technológiai robbanás előtt áll, azaz a legújabb technikai fejlesztések előbb-utóbb beépülhetnek a mindennapi vásárlási folyamatokba.
Több izgalmas technikai újítással is találkozhattunk az elmúlt években a hazai bevásárlóközpontokban. A legfrissebb a nagyítós bevásárlókocsi, de vannak nálunk önkiszolgáló pénztárak, digitális polccímkék is.
A várakozások szerint az elmúlt évek legkomolyabb árcsökkentő kampánya indul ma Nagy-Britanniában: a Tesco olyan mértékű leértékelést indít, amely a többi áruházláncot is hasonló lépésekre kényszerítheti.
Nehéz eldönteni érdemes-e áruhitelre megvásárolni a boltban kiszemelt áru. Már rég a "10 millió plazmatévé országa" vagyunk, de mégsem alakult ki megfelelő áruhitelezéssel kapcsolatos tudás a fogyasztók fejében. Ezért a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete összeállított egy útmutatót az áruhitelben gondolkodóknak.
A Pénzcentrum.hu cikksorozatának nem titkolt célja, hogy a látó és ép embereket közelebb hozza a fogyatékkal élőkhöz, valamint hogy bemutassa a mozgáskorlátozott, látássérült emberek hétköznapi problémáit - leginkább pénzügyi, fogyasztói szempontból. Így sorozatunk második részében a fogyatékkal élők vásárlási nehézségeivel foglalkozunk, és megvizsgáljuk azt is, milyen válaszokat adnak a hazai üzletláncok a felmerülő kérdésekre.
Izgalmas fejlesztések zajlanak több magyar áruházláncnál is: digitális polccímke, mobil-alkalmazás, telefonos fizetés kövezheti ki a vásárlói szokások forradalmi változásának útját. A kereskedelmi láncok közül elsőként a Tesco vezet be önkiszolgáló pénztárakat. Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi láncán kívül más piaci szereplők is újítottak 2010-ben, így év végén ezekből csemegézünk.
Komoly fejtörést okozhat a következő években a magyar autósoknak a szélsőséges ázsiai időjárás. A gumifa ültetvényeket előbb perzselő szárazság, majd özönvíz szerű esőzés tépázta meg, így kevesebb nyersgumit lehet belőlük kinyerni. Kit érdekel mindez? Ázsia messze van - mondhatná erre a magyar autós. Csakhogy nem árt tisztában lennie azzal, hogy egyre többen ülnek világszerte autóba, így az autógumik és a gyártásukhoz szükséges nyersgumi iránti kereslet ugrásszerűen nő. Márpedig amiből kevés van, annak felmegy az ára. Emiatt a magyar autósoknak fel kell készülniük arra, hogy az autógumikért a jelenleginél többet kell majd fizetniük.
Izgalmas fejlesztések zajlanak több magyar áruházláncnál is: digitális polccímkék, mobil-alkalmazások, telefonos fizetés kövezheti ki a vásárlói szokások forradalmi változásának útját. A Coop legújabb fejlesztését szerényen csak a "Jövő Áruháza" néven illeti, a Tesco önkiszolgáló kasszákkal rukkol elő, a barkácspiacon pedig a Praktiker erősít.