Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A családi költekezés értéke annyi, mint volt, miközben a gazdaság csúszott lefelé: van, amiből többet, és van, amiből kevesebbet vettünk 2020-ban. A legtöbb pénzt a hitelmoratórium hagyta a családi kasszában: kb. 750 milliárd forintot összesen. Mire ment el ez az összeg, ha nem a hitelekre?
A családi költekezés - a háztartások fogyasztási célú kiadása, ezen belül a legnagyobb szelet, a boltos vásárlás - 2020-ban a korábbi év szintjén mozgott. Hogyan tudtunk ugyanannyit költeni a családi kasszából, miközben a gazdaság csúszott lefelé? A hitelmoratórium hozta a legtöbbet a családi kasszába, a blokkk.com becslése szerint 750 milliárd forint körüli összeg maradhatott a zsebekben.
Ugyanakkor 2019-ben 22.397 milliárd forint volt a háztartások fogyasztási kiadása, míg 2020 első három negyedévében 16.526 milliárdot költöttünk, ami éppen 1%-kal meg is haladta a korábbi szintet. A boltokban 10.239 milliárdot hagytunk október végéig, és ez 300 milliárd forinttal több a korábbiaknál. De ez is része a fogyasztási kiadásnak.
Élelmiszerekből, napi cikkekből még a nem csekély drágulás mellett is legalább annyit cipekedtek haza a háziasszonyok, mint egy évvel korábban, a drogériákban és a gyógyszertárakban is több fogyott. De volt, amiből kevesebb. Üzemanyagokból 250 milliárd, egyes iparcikkekből 300 milliárd a spórolás értéke. A vendéglátásban 400 milliárd a bevételek kiesése (ennek negyede a külföldi vendégekhez kötődik).
A külföldi utazások is leálltak, korábban ezer milliárdot is elköltöttünk kint, 2020-ban 200 milliárdot. A belföldi utazásoknál is kevesebb folyt ki a családi kasszákból, közel 100 milliárddal.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








