A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A családi költekezés értéke annyi, mint volt, miközben a gazdaság csúszott lefelé: van, amiből többet, és van, amiből kevesebbet vettünk 2020-ban. A legtöbb pénzt a hitelmoratórium hagyta a családi kasszában: kb. 750 milliárd forintot összesen. Mire ment el ez az összeg, ha nem a hitelekre?
A családi költekezés - a háztartások fogyasztási célú kiadása, ezen belül a legnagyobb szelet, a boltos vásárlás - 2020-ban a korábbi év szintjén mozgott. Hogyan tudtunk ugyanannyit költeni a családi kasszából, miközben a gazdaság csúszott lefelé? A hitelmoratórium hozta a legtöbbet a családi kasszába, a blokkk.com becslése szerint 750 milliárd forint körüli összeg maradhatott a zsebekben.
Ugyanakkor 2019-ben 22.397 milliárd forint volt a háztartások fogyasztási kiadása, míg 2020 első három negyedévében 16.526 milliárdot költöttünk, ami éppen 1%-kal meg is haladta a korábbi szintet. A boltokban 10.239 milliárdot hagytunk október végéig, és ez 300 milliárd forinttal több a korábbiaknál. De ez is része a fogyasztási kiadásnak.
Élelmiszerekből, napi cikkekből még a nem csekély drágulás mellett is legalább annyit cipekedtek haza a háziasszonyok, mint egy évvel korábban, a drogériákban és a gyógyszertárakban is több fogyott. De volt, amiből kevesebb. Üzemanyagokból 250 milliárd, egyes iparcikkekből 300 milliárd a spórolás értéke. A vendéglátásban 400 milliárd a bevételek kiesése (ennek negyede a külföldi vendégekhez kötődik).
A külföldi utazások is leálltak, korábban ezer milliárdot is elköltöttünk kint, 2020-ban 200 milliárdot. A belföldi utazásoknál is kevesebb folyt ki a családi kasszákból, közel 100 milliárddal.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök