2 °C Budapest

Alapjaiban változik meg a magyarok egyik kedvenc itala: most már ezt veszik sokan

2020. augusztus 8. 15:03

Míg korábban a kávéfogyasztás szinte csak a koffeinbevitelről szólt, az utóbbi időben egyre többen fordulnak a magasabb minőségű termékek felé, és tekintenek élményként a kávézásra Magyarországon is.

Magyarországon a felnőttek 85 százaléka iszik rendszeresen kávét, naponta átlagosan 2,7 csészével. A kávézás kultúrája azonban nem igazán alakult ki hazánkban, az emberek jellemzően csak a koffein miatt itták a gyakran gyenge minőségű italokat.

Az utóbbi évtizedekben azonban sokat változott a helyzet,  a régió többi országához hasonlóan növekedésnek indult a prémium termékek iránti kereslet - csakúgy, mint egy évtizeddel korábban a bor- és pálinkapiacon. Miközben a fogyasztott mennyiség nem nő, évente 6-8 százalékos az emelkedés a forgalmat tekintve - írja az Euronews.

Azt mondhatjuk, hogy most már a második szinten vagyunk, ami sokkal nagyobb arányú prémiumizációt jelent. Ez a második szint többek között azzal is jellemezhető, hogy a kifejezetten magas minőségű nemzetközi kávémárkák egyre jobban teret hódítanak

- mondta el a portálnak Vajda Márton, Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkohol portfóliójának vezetője. Ez a mozgolódás abban is látszik a szakember szerint, hogy egyre több úgynevezett specialista kávéház nyílik, sokkal nagyobb igény van fogyasztói oldalról is a kávékülönlegességekre, és virágoznak a különleges kávékat kínáló pici pörkölőüzemek is.

A portálnak nyilatkozott kávéügyben Gávris Iván baristamester is, aki elmondta, az otthoni kávézáskor sem kell lemondani a minőségi élményről. Ez pedig nem is feltétlenül jelenti azt, hogy méregdrága kávét kellene vásárolnunk. A szakember szerint az elkészítés módja az alapanyagnál is fontosabb, szerinte a kávébab csak 20 százalékban határozza meg a kész ital minőségét. A kávéfőző további 20-ért felelős, a maradék 60 viszont a készítőn múlik. Éppen ezért érdemes kísérletezgetni és új módszereket kipróbálni.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm