A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Mit tudnak az elektromos lassúfőzők? Mekkorát érdemes venni és mennyiért? Melyikkel készíthetünk valóban finom ragut vagy sült csirkét? Nálunk is egyre inkább terjed ez a konyhai készülék, de lássuk mire érdemes használni.
A lassúfőzők az otthon főzés terjedésével jöttek divatba. Előnye, hogy csak beledobáljuk az összetevőket, és "magától" elkészül az étel anélkül, hogy a fazék mellett kellene állnunk, és rendszeresen kevergetnünk. Emellett a lassúbb elkészítési idő jobb ízélményt is eredményez - írja közleményében a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Kétféle típussal találkozhatunk
A lassúfőző nagyon egyszerűen használható készülék, amely kétféle formában kapható:
- Kerek- általában olcsóbb, és kisebb helyet foglal a konyhában. Ha csak pörköltet, mártást vagy levest főznénk benne, akkor érdemes ezt a típust választani.
- Ovális- nagyobb méretű készülék, ezért egész csirke vagy nagyobb szelet hús sütésére is alkalmas. Vegyük figyelembe, hogy ezek általában magasabb árkategóriában futnak.
Mekkora készüléket vegyünk?
Ha a készülék az internetes leírás vagy a termékcímke alapján 6 literes, attól még nem készíthető benne 6 liter pörkölt. A legtöbb lassúfőzőnél a ténylegesen főzésre használható rész csak kétharmada a gyártó által feltüntetett űrtartalomnak, mert az edényt nem lehet színültig tölteni.
Átrendeznéd a lakást? Olcsó személyi hitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Nagy családi, baráti főzésekre érdemes inkább 6 literes edényt venni, amely a gyakorlatban kb. 4,5 literesnek felel meg. Ezzel egy 6-8 fős társaságot is megvendégelhetünk egy egyszeri főzéssel. Akkor is ideális, ha szeretnénk egyszerre több adagot megfőzni, és lefagyasztani. Ha inkább 1-2 személyre főzünk, válasszuk a kisebb 3,5 literes lassúfőzőt. Ebben közel 2 liter leves vagy pörkölt főzhető egyszerre.
Időzítőre vagy egyéb menő extrákra is szükségünk van?
Melegen tartó funkciót szeretnénk, vagy időzítőt, ami távollétünkben kikapcsolja a készüléket, amint elkészült az étel? Általában a digitális vezérlésű, többfunkciós lassúfőzők jóval drágábbak az alap típusoknál, amelyek csak néhány beállítással rendelkeznek. A melegen tartó funkció sok olcsóbb termékben is fellelhető, ezért pénztárcakímélőbb megoldás ilyen alap modellt választani.
Automatikus üzemmód
Automatikus üzemmód azt jelenti, hogy a főzést magas hőmérsékleten kezdi el a készülék, majd egy idő után alacsonyabb hőfokra vált. Ezzel a beállítással főleg a magasabb árkategóriájú készülékeknél találkozhatunk. A Tudatos Vásárlók Egyesületének tesztje során azt tapasztalták, hogy az automatikus beállítással készült húsos ragu finomabb lett, mint a csak magas vagy csak alacsony hőmérsékleten készült étel.
Tűzhelybiztos edény
Egyes lassúfőzők belső edénye elektromos-, gáz-, vagy ritkábban indukciós főzőlapon is használható, néhányat pedig a sütőbe is betehetünk. Ez praktikus szempont, hiszen így az étel előkészítéséhez és más főzéshez is használhatjuk a kivehető belső edényt, ezzel kevesebb mosatlant termelünk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mennyit érdemes rákölteni?
Kilenc ismert márka, így többek között Beko, Breville, Crock-Pot, Morchy-Richards, Russell Hobbs termékeit tesztelték a fogyasztóvédők. A tesztben a lista élén végzett nagy méretű vagyis 5 liternél nagyobb készülékek ára 18 ezer és 37 ezer forint között mozog, egy jól működő közepes méretű (3-5 literes) lassúfőzőt már 13 ezer forint körüli áron is beszerezhetünk.
Az élmezőnyben szereplő készülékekben közös, hogy finom ragut és sült csirkét készíthetünk velük, a legtöbbnek van melegen tartó funkciója is, vagyis ha nem érünk haza mire lejár a főzési idő, akkor is meleg étel vár. Könnyen kezelhetők, tisztíthatók, az edény és fedő is betehető a mosogatógépbe.
Átrendeznéd a lakást? Olcsó személyi hitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Aki kis háztartásba szán ilyen berendezést, annak jó hír, hogy volt olyan 6 ezer forintos készülék, amelyik az összesített szempontok alapján jól szerepelt, míg ugyanebben a méretben a lista végén voltak 10 ezer forint körüliek is. A kis készülékek hátránya, éppen a kisebb méret miatt, hogy nem alkalmasak egészben sült csirke készítésére.
A lista végére azok a lassúfőzők kerültek, amelyek ízetlen ételt készítettek, könnyen karcolódnak, sérülékeny a külső borításuk és könnyen átforrósodik a fogantyújuk.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








