Valótlan árkedvezményekkel reklámozott négy televíziókészüléket a Media Markt Magyarország Kft.
Brutális ütemben, 30 százalék felett nő a webáruházi piac. A teljes boltos kiskereskedelem növekedési üteme, aminek részese a webáruház is, 5-6 százalék körül mozog, ehhez a webáruházak 1,2 százalékot adnak, nélkülük ennyivel kisebb lenne a boltos világ növekedése.
Brutális ütemben bővül a magyar webáruházi piac, a hagyományos boltos árukörben (élelmiszerek, különféle iparcikkek viszonylatában, ebben a statisztikában a különféle szolgáltatások már nincsenek benne). És persze csak a hazai bejegyzésű webáruházak adatait méri a statisztika, ez csak azért fontos, mert a magyar nyelvű weboldal még nem jelenti azt, hogy itthon be is jegyezték a szolgáltató vállalkozást.
Például az eMAG csak 2019 áprilisától árusítja portékáit hazai bejegyzésű vállalkozásként, de az úgyszintén ehhez a csoporthoz tartozó Fashiondays román bejegyzésű. De ilyen az About You is. Ez azért lényeges, mert ha reklamálni akarunk, előfordulhat, hogy egy külhoni céggel kell alkudozni. Ilyen még például az Alza is, ahol vagy magyar, vagy cseh raktárból szállítanak, és emiatt kétféle általános szállítási szerződési feltétele van. A magyar statisztikának persze csak a magyar raktári szállítás a része.
A növekedés varázsa: 1,2 százalékot dob a web a boltos világon
A blokkk.com annak járt utána, vajon mennyit dob a teljes boltos - kiskereskedelmi - piacon a webáruházi kör. Ehhez némi módszertan is hozzátartozik: a statisztikában a kiigazítatlan növekedési mutató a legfontosabb, ami az árváltozások kiszűrésével mutatja a változást, tehát mennyiségben összegezve, mintha darabban, kilóban, méterben, literben számolnánk. Ez sem könnyű lecke, de ráadásul az általános inflációs mutató mellett a statisztikusok kiszámolnak egy kiskereskedelmi árváltozásokat követő mutatót is és azzal igazítják ki a folyóáras boltos adatokat. Ezt vették figyelembe most, azzal, hogy a webáruházai körben a statisztikából becsülhető átlagos árváltozás a +- 1 százalékos sávban mozoghat, hiába a sok akció (ha csak akciós árut értékesítenének, éhen is halnának), tehát összességében ennek nincs érdemi hatása a kiskereskedelem egészének ármozgására.
A 2015-ös esztendővel nem számoltunk, mivel az online kasszaadatok azóta benne vannak a statisztikában ugyan, de az előző év még becsült adat, így nehézkesebb lett volna az összehasonlítás. Végül az kerekedik ki, hogy az elmúlt években és 2019 első háromnegyed évében is a web nélkül számolt boltos kiskereskedelem növekedéséhez rendre 1,2 százalékkal járult hozzá a webáruházi piacbővülés. Megfordítva webáruházak nélkül ennyivel kisebb lett volna a boltos világ növekedése. Ez talán meglepő, nyilván mindenki nagyobb számítana, ha megkérdeznénk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 millió forintot, 25 éves futamidőre, már 8,1 százalékos THM-el, és havi 151 979 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 8,52% a THM; a K&H Banknál 8,57%; a Raiffeisen Banknál 8,72%, az Erste Banknál 9,02%; míg az OTP Banknál 9,3%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A webáruházak piaci súlya: nagyobb a füstje
A Black Friday idején mindenki azt hiheti a nyakunkba zúduló reklámözön nyomán, hogy a boltos világban minden a webáruházakról szól. Ám a statisztika kíméletlen és azt mutatja, hogy a hagyományos boltok fölénye, túlsúlya eddig döntő maradt, hiszen 2019-re is "csak" 5,5%-ra kúszott fel a webáruház részesedése a teljes kiskereskedelmen belül az eddig közzétett statisztikai adatok alapján:
De van más viszonylat is az összehasonlításban. Ha azt nézzük, hogy a webpiac az iparcikkes vásárlásokhoz hogyan viszonyul, akkor már 15 százalék körüli a piaci részesedése. Ma még kisebb a súlya a webpiacon az élelmiszeres értékesítésnek, de ez is gyorsulni fog, hiszen az ezen az áruterületen elsőnek indult G'Roby mellett ott az Auchan, a CBA a Spar és a Tesco is, akik azért előbb-utóbb megdobják ezt a piacot is. A statisztika is igazodhat majd ehhez.

Súlyos dolog derült ki a kedvelt hazai tisztítószerekről: erről minden magyar vásárlónak tudnia kell
16 százalékkal bővült 2022-ben a környezetbarátként árult tisztítószerek piaca, az elmúlt 3 évben mintegy kétszeresére nőtt a forgalmuk.

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Másodszor emel bért idén a Rossmann (x)
300 millió forintot fordít munkatársai fizetéseinek növelésére az idén 30 éves drogéria, amely tavaly elnyerte a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
-
A környezetbarát IT eszközöké a jövő (x)
A világ első szén-dioxid-semleges üzleti laptopja új fejezetet nyithat fenntartható digitalizációban.
-
Az élelmiszer-infláció letöréséhez nem elég a 6 árharcos multi élelmiszerlánc (x)
Az élelmiszer-inflációban jelenleg gyengülés tapasztalható, amiben a multinacionális élelmiszerláncok árpolitikája is fontos szerepet játszik.
- Kényszerű lépés előtt a Ryanair, megérzik az utasok is
- Bejelentés: megszűnik a Hegyi-Karabahi Köztársaság
- Kormányinfó ebédre - Megjött a nyugdíjbejelentés számokban
- Megszólalt a Honvédelmi Minisztérium a fővárosban látott Leopard ügyében
- MNB-igazgató: év végére 7-8 százalék közé lassul az infláció - előrejelzés
- Halál a vasúti átjáróban
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


