16 °C Budapest

Év végi őrület: brutális ütemben nő a webáruházak forgalma

2019. december 5. 17:30

Brutális ütemben, 30 százalék felett nő a webáruházi piac. A teljes boltos kiskereskedelem növekedési üteme, aminek részese a webáruház is, 5-6 százalék körül mozog, ehhez a webáruházak 1,2 százalékot adnak, nélkülük ennyivel kisebb lenne a boltos világ növekedése.

Brutális ütemben bővül a magyar webáruházi piac, a hagyományos boltos árukörben (élelmiszerek, különféle iparcikkek viszonylatában, ebben a statisztikában a különféle szolgáltatások már nincsenek benne). És persze csak a hazai bejegyzésű webáruházak adatait méri a statisztika, ez csak azért fontos, mert a magyar nyelvű weboldal még nem jelenti azt, hogy itthon be is jegyezték a szolgáltató vállalkozást.

Például az eMAG csak 2019 áprilisától árusítja portékáit hazai bejegyzésű vállalkozásként, de az úgyszintén ehhez a csoporthoz tartozó Fashiondays román bejegyzésű. De ilyen az About You is. Ez azért lényeges, mert ha reklamálni akarunk, előfordulhat, hogy egy külhoni céggel kell alkudozni. Ilyen még például az Alza is, ahol vagy magyar, vagy cseh raktárból szállítanak, és emiatt kétféle általános szállítási szerződési feltétele van. A magyar statisztikának persze csak a magyar raktári szállítás a része.

A növekedés varázsa: 1,2 százalékot dob a web a boltos világon

A blokkk.com annak járt utána, vajon mennyit dob a teljes boltos - kiskereskedelmi - piacon a webáruházi kör. Ehhez némi módszertan is hozzátartozik: a statisztikában a kiigazítatlan növekedési mutató a legfontosabb, ami az árváltozások kiszűrésével mutatja a változást, tehát mennyiségben összegezve, mintha darabban, kilóban, méterben, literben számolnánk. Ez sem könnyű lecke, de ráadásul az általános inflációs mutató mellett a statisztikusok kiszámolnak egy kiskereskedelmi árváltozásokat követő mutatót is és azzal igazítják ki a folyóáras boltos adatokat. Ezt vették figyelembe most, azzal, hogy a webáruházai körben a statisztikából becsülhető átlagos árváltozás a +- 1 százalékos sávban mozoghat, hiába a sok akció (ha csak akciós árut értékesítenének, éhen is halnának), tehát összességében ennek nincs érdemi hatása a kiskereskedelem egészének ármozgására.

A 2015-ös esztendővel nem számoltunk, mivel az online kasszaadatok azóta benne vannak a statisztikában ugyan, de az előző év még becsült adat, így nehézkesebb lett volna az összehasonlítás. Végül az kerekedik ki, hogy az elmúlt években és 2019 első háromnegyed évében is a web nélkül számolt boltos kiskereskedelem növekedéséhez rendre 1,2 százalékkal járult hozzá a webáruházi piacbővülés. Megfordítva webáruházak nélkül ennyivel kisebb lett volna a boltos világ növekedése. Ez talán meglepő, nyilván mindenki nagyobb számítana, ha megkérdeznénk.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A webáruházak piaci súlya: nagyobb a füstje

A Black Friday idején mindenki azt hiheti a nyakunkba zúduló reklámözön nyomán, hogy a boltos világban minden a webáruházakról szól. Ám a statisztika kíméletlen és azt mutatja, hogy a hagyományos boltok fölénye, túlsúlya eddig döntő maradt, hiszen 2019-re is "csak" 5,5%-ra kúszott fel a webáruház részesedése a teljes kiskereskedelmen belül az eddig közzétett statisztikai adatok alapján:

De van más viszonylat is az összehasonlításban. Ha azt nézzük, hogy a webpiac az iparcikkes vásárlásokhoz hogyan viszonyul, akkor már 15 százalék körüli a piaci részesedése. Ma még kisebb a súlya a webpiacon az élelmiszeres értékesítésnek, de ez is gyorsulni fog, hiszen az ezen az áruterületen elsőnek indult G'Roby mellett ott az Auchan, a CBA a Spar és a Tesco is, akik azért előbb-utóbb megdobják ezt a piacot is. A statisztika is igazodhat majd ehhez.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem