Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Negyedével több a simlis webáruház a hazai fogyasztóvédelmi hatóság szerint. Erre pedig főleg most, a Black Friday heteiben érdemes figyleni.
2017-től él a szabály, ami szerint a súlyosan vétkező és fülön is csípett webáruházakat a fogyasztóvédelmi hatóság közzéteszi egy listán. Vannak, akik már kitöltötték a kétéves büntijüket, le is szedték őket a listáról, értelemszerűen a 2017 novemberének dereka tája előtt a hatósági ellenőrzéseken lebukott szédelgő és a jogerős elmarasztaló határozatot kipipálni kényszerült webáruházakról van szó - írja közleményében a blokkk.com.
Az erre vonatkozó (453/2016. számú) kormányrendelet alapján egyébként súlyos hiba egy webáruház tevékenységében, amikor például a szerződéskötést megelőzően nem tájékoztatja a vásárlót az előírt adatokról, vagy a vásárlás pontos feltételeiről. És súlyos vétség az is például, ha a vásárló a webáruház hibája miatt az őt megillető 14 napos elállási jogával nem tud élni. A tájékoztatási hiányosságok közé tartozik például, ha egy webáruház elhallgatja a nevét, székhelyét, postai címét, telefonszámát, telefaxát, elektronikus levelezési címét, ahová a fogyasztó a panaszait címezheti, a teljesítés, így a fizetés, a fuvarozás és a teljesítési határidő feltételeit, a panaszkezelés módját. De kötelező az elállási nyilatkozatminta feltüntetése is a webáruház honlapján, és tájékoztatást kell adni a kellékszavatosság és a termékszavatosság, vagy éppen a jótállás feltételeiről is.
A súlyos hibaként felsoroltak zömében adminisztrációs kötelmek, de hát ha a kedves vásárló reklamálni akar és hirtelenjében nem talál elérhetőséget a csintalankodó webáruház oldalán, bizonyára legalább nagyon dühös lesz. Számos esetben pedig a honlap csábos neve messze nem azonos a portékát azon kínáló boltos vállalkozás nevével, tehát nem árt az utóbbit is feltüntetni - írja a blokkk.com.
Black Friday, te édes, simlis Fekete Péntek
A simlis webáruházak listája idén, a bejegyzés összeállításakor 646, a jog szerint súlyosan vétkező webáruházat tartalmazott, 2-3 Black Friday környékén (november 15, 22 és 29 a naptári sorozatszám mostanság). Hát bizony ez jócskán több, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben 2018-ban november 23-án (akkor csak két nagy Black Friday durranás volt) 514 simlis webáruházból állt a lista. Ez bizony negyedével hosszabb idénre.
Lássuk bővebben:
- Van már csodát ígérő termékkel kapcsolatos visszaélés mutató is idén, most az éppen 44
- Black Friday idején fontos, hogy a csaló, kamu webáruházak egyik trükkje a hamis, nem létező elérhetőség feltüntetése, a pofátlanabbja ráadásul semmit sem ad meg
- Külön történet a hibajavítás. A kimutatás szerint 498 webáruház kijavította a hibáját, ami úgy egyébként minden vétkes webáruház számára kötelező
- A bírságok is szállingóznak, azzal, hogy az ismételt jogsértést elkövető webáruház esetében a fogyasztóvédelmi bírság alsó határa 200 ezer forint (a fogyasztóvédelem más területein csak 15 ezer forint, emiatt volt is vita, persze nem azért, hogy a nagyobb, hanem hogy a kisebb összeg legyen hatályos a webáruházakra is). A kkv webáruházakat első alkalommal csak kötelezik a hiba kijavítására (ez általános szabály), de második alkalommal jöhet a pénzbírság. És bármilyen csekély a hiba súlya, az nem lehet kisebb az említett 200 ezer forintnál. Jelenleg 35 megbírságolt webáruház van a listán.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








