Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Itthon évek óta a Black Friday és a karácsonyi slágertermékek között tartják magukat a kávéfőzők. Csak 2018 november utolsó hetében több mint félmilliárd forint értékben vásároltuk ezt a konyhai gépet. Felmerül a kérdés, ha már ennyit költünk rájuk, megérik-e a pénzüket? Melyikkel készíthetünk valóban jó kávét? Felveszi-e a versenyt egy kapszulás kávéfőző egy automatával? A fogyasztóvédők tanácsai a Fekete péntekre.
2018-ban a GfK adatai szerint a mosógép és a TV mellett a kávéfőző volt a legnépszerűbb termék a Fekete pénteki vásárlási hullámban. Csak kávéfőzőből 236 százalékkal többet vettünk november utolsó hetében, mint az azt megelőző héten. A Tudatos Vásárlók Egyesülete kíváncsi volt, vajon mit tudnak ezek a népszerű termékek, ezért nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetetekkel közösen laboratóriumban tesztelt 92 automata, manuális és kapszulás kávéfőzőt.
Sokan esküsznek arra, hogy a kapszulás kávéfőzővel nem lehet jó kávét készíteni, a teszt ezzel szemben meglepő eredményt mutat. Az elkészült kávét egy 10 főből álló képzett kóstoló csoport vizsgálta vakteszteléssel. Pontozták többek között az elkészült eszpresszó színét, megjelenését, aromáját, a pörkölés intenzitását, az íz-egyensúlyt, az állagot. A tesztelt termékek több mint a fele legalább 4 pontot kapott a 0-tól 5-ig terjedő skálán, ebben nagyjából hasonló arányban volt kapszulás, manuális és automata gép is. A kapszulás gépek mintegy fele jól szerepelt az ízteszten.
Az íz mellett azt is pontozták a szakértők, mennyire tér el a kávé hőmérséklete az ideális 67 foktól, milyen hamar készül el, ha van habosító funkciója, milyen állagú habot készít. Mivel napi szinten használjuk, az is fontos szempont, hogy mennyire felhasználóbarát, vagyis milyen könnyű feltölteni, tisztítani, vízkőtleníteni.
Minden szempontot összesítve az élmezőnyben végzett több DeLonghi, Jura, Krups, Miele, Saeco és Philips készülék is. Áruk széles skálán mozog - 350 ezer és 18 ezer forint között -, de van 500 ezres is.
Az olcsóbbak szinte kizárólag a kapszulás készülékek közül kerülnek ki, de itt az ár becsapós lehet, ha hosszú távon számolunk. Egy kávékapszula ára ugyanis jelenleg mintegy 70 és 200 forint között van. Ha csak napi 2 kávéval számolunk, az éves szinten további 50-150 ezer forint plusz kiadást jelent. Ezzel szemben egy automata vagy manuális gépnél egy eszpresszóhoz 40-120 forintba kerül a jobb minőségű kávé, ez éves szinten 30-88 ezer forint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A tesztben élmezőnyben végzett automata és manuális gépek ára 120 és 350 ezer forint között van. A kapszulás kávéknál további komoly kérdés a nagy mennyiségű hulladék. Habár egyes gyártók visszaveszik és újrahasznosítják a kiürült kapszulát, sajnos ez a mennyiség eltörpül a kukában landoló kapszulákhoz képest.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







