Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, az üzletekre és az ünnepi vásárokra is kiterjedő országos fogyasztóvédelmi vizsgálat. A korábbi évekhez hasonlóan a fogyasztóvédelmi hatóság idén is fokozottan ellenőrzi az ünnepi időszak jellegzetes termékeit, a csokoládé nyuszikat, a húsvéti sonkákat és a pálinkákat. A húsvéti vásároknál, kitelepüléseknél az árfeltüntetés mellett a mérőeszközök meglétét, hitelességét, a fogyasztói igények érvényesítéséhez elengedhetetlen nyugtaadást, és a vállalkozás elérhetőségéről szóló tájékoztatást ellenőrzik.
Az ITM akkreditált vegyipari laboratóriuma a húsvéti időszakban a csokoládéfigurákat, a különféle sonkákat és a pálinkákat vizsgálta. A fogyasztóvédelmi ellenőrzés nem az élelmiszerbiztonságra, hanem a termékek címkéjén nyújtott tájékoztatás megfelelőségére irányult. A három kategóriában vizsgált összesen 77 termék közül csupán öt esetében tártak fel mulasztást, hiányosságot a szakemberek. A fogyasztóvédelem intézkedik arról, hogy a kifogásolt sonkák lekerüljenek a polcokról - mondta el Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
- tájékoztatott Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár.
A húsvét elképzelhetetlen sonka nélkül, ezért ezt a termékkört kiemelten vizsgálta a laboratórium. Az ellenőrzött 37 sonka közül négy bukott meg. Három nyers sonkának a sótartalma, egy gépsonkának az előírttól elmaradó fehérjetartalom mellett a nedvességtartalma volt magasabb a megengedettnél. A kifogásolt sonkák közül három már lekerült a polcokról.
Magas sótartalmuk miatt forgalomból való kivonásra ítélt sonkák:
- PRIVÁT HÚS, Kaposvár Házi füstölt érlelt darabolt nyers comb sonka csík (0,480 kg)
- MALCSIK HÚS, Mezőörs Füstölt sonka hagyományosan pácolt és füstölt (2,66 kg)
- REXUS Bükkfával füstölt régimódi lapocka darab (0,900 kg)
A KAISER Szendvics sonka (1000 g) alacsony fehérjetartalma és magas nedvességtartalma miatt kerül kivonásra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A gyermekek által kedvelt húsvéti csokoládényuszik közül 5 étcsokoládéból és 15 tejcsokoládéból készült terméket ellenőriztek. A 20 csokinyúlból mindössze egy címkézésével akadt probléma: a DIABETTE Nyúl figura tejcsokoládéból fruktózzal (50 g) nevű terméket kötelezték a helyes címke alkalmazására. A tejcsokoládé figura csomagolásán az egyébként megengedett növényi zsiradék felhasználását nem tüntették fel.
A vizsgálaton jól szerepeltek a pálinkák, mind a 20 termék megfelelt az ellenőrzött alkoholtartalom szempontjából. A fogyasztóvédelmi hatóság elrendelte a kifogásolt termékek polcról való levételét és a címkézési hiányosság megszüntetését.
A fogyasztóvédelem országosan már közel 500 üzletet ellenőrzött próbavásárlással, 40 százalékuknál találtak kifogásolnivalót. Tipikusnak tekinthetőek az árfeltüntetéssel kapcsolatos problémák, mint például az akciós vagy a kiírtnál magasabb áron való értékesítés. Az ellenőrzési tapasztalatok alapján ugyanakkor a kereskedők szinte minden esetben adnak blokkot, így a vásárlást követően ellenőrizhető, hogy a polcon feltüntetett árért vettük-e meg a terméket.
A húsvéti laborvizsgálat eredményei itt érhetőek el.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








