Az ünnepi időszakban kizárólag az esetlegesen előforduló, váratlan meghibásodások gyors javítására koncentrál a cég, sehol nem végeznek üzemszünettel járó hálózatfejlesztési munkát.
Születésnap, karácsony - ilyenkor mindenki ad ajándékot, na de mi a helyzet a diplomaosztóval, a nőnappal, a babaváró bulival és az apák napjával? Ilyenkor is szoktunk szívből jövően ajándékozni vagy sokszor csak illendőségből szerzünk be holmi sablonajándékot? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában annak járt utána, hogy milyen alkalmakra és miket szoktunk ajándékozni.
A kutatás olyan embereket kérdezett ajándékozási szokásaikról, akik közel 100 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, közel 80 százalékuk legalább 3 alkalommal. A 2019 februárjában kutatásban megkérdezettek 62 százaléka már vásárolt ajándékot a Bónusz Brigádon (többségében élményajándékot), de a válaszadók körében ajándékvásárlásra népszerű még a jegy.hu, a Libri-Bookline online felülete és az Emag is.
Kinek ajándékozunk?
Természetesen a párunknak és a gyerekeinknek - ezt mondta a válaszadók 64, illetve 63 százaléka. A harmadik helyen a megajándékozottak sorában a szülők állnak. Összességében a válaszadók közel fele legtöbbször a gyerekeit lepi meg valamivel, a 30 év alattiak inkább a párjuknak szoktak ajándékkal kedveskedni. A megkérdezettek közel fele 4-7 embert lep meg évről évre születésnapja alkalmából.
Élvezet vagy nyűg?
Biztos mindenki érezte már, hogy se ideje, se kedve ajándékok után kajtatni, mégis muszáj volt beszerezni a meglepetést. Máskor viszont, főként ha egy jó ötlet jut eszünkbe, örömmel keresgélünk. A válaszadók fele szereti törni a fejét azon, hogy mit is adjon, 3 százalék egyértelmű teherként éli meg ezt a gondolkodást, míg 47 százalék szívesen ajándékoz, ha van jó ötlete - ennek hiányában számukra is teher az ajándékozás.
Időnként mindenki szívesen lepasszolná az ajándékvásárlást, a válaszadók 27 százaléka ezt meg is tette már korábban - a többiek szerint teljesen elképzelhetetlen, hogy másra bíznák az ajándék megvásárlását, annak ellenére, hogy nem mindig egyszerű feladat.
Szülinapra kötelező, a névnap már kevésbé népszerű
A születésnap olyan ünnep, melynek kapcsán szinte az összes válaszadó (93%) egyetért abban, hogy ilyenkor kell ajándékozni. A születésnap abszolút a legfontosabb ünnep a válaszadók szerint, fontosabb a karácsonynál is. Ami a névnapot illeti 61 százalék szerint szintén kötelező érvényű az ajándékozás.
Szülinapra jellemzően egyedi, személyre szabott ajándékok a népszerűek (75%), a névnapra jellemzőbbek a sablonos ajándékok (44%).
Nők, anyák, apák, szerelem
A nőnapi köszöntés úgy tűnik már csak egy illendőségből megtartott ünnep: a válaszadók több mint fele szerint ilyenkor csak az illem diktál - érdekesség, hogy a kitöltők közel 80 százaléka nő volt és számukra sincs igazi érzelmi töltete ennek az alkalomnak.
A válaszadók közel 80 százaléka szerint ilyenkor kötelező megajándékozni szüleit, párját - érdekes, hogy a nők nagyobb arányban teszik ezt, mint a férfiak. Valentin-napra a válaszadók közel fele nem ad semmit, a válaszadók harmada pedig csak illendőségből, hogy a másik ne sértődjön meg. Mindössze minden ötödik válaszadó ünnepli őszinte örömmel ezt az ünnepet.
Húsvét, Mikulás, Karácsony
Húsvétkor a megkérdezettek 35 százaléka szerint nem kell ajándékozni, Mikuláskor pedig több mint 60 százalék szerint kötelező megajándékozni egymást - nyilvánvalóan főként a gyerekeket. Karácsonykor 1 százalék nem tartja kötelezőnek az ajándékozást, 6 százalék szerint illendőségből kell adni, a többiek úgy vélik, ezen az ünnepen kötelező ajándékot adni egymásnak.
Eljegyzés, esküvő, házassági évforduló
Nem csak naptári ünnepeink vannak, egyes életeseményekhez is kötődnek ajándékozási szokások. A nászajándék elterjedt intézmény, ezt a kutatás is alátámasztotta: esküvő esetén a válaszadók 85 százaléka szerint mindenképpen kell ajándékozni, eljegyzéskor 41 százalék, házassági évfordulón 60 százalék érzi kötelezőnek, hogy meglepetést szerezzen.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lakásavató, vendégség, családi összejövetel
Vannak olyan események, melyekre a legtöbben előkapják a jól ismert sablonajándékokat: csoki, bor, virág. A lakásavatóra és a vendégségekbe legtöbben illendőségből visznek valamit, családi összejövetel esetén nem szokás ajándékozni, derült ki a kutatásból.
Gyerekes események
A gyermekszületés nagy esemény egy család életében, a gyerek érkezését követően pedig megindul a rokonok, barátok látogatása, hiszen mindenki látni akarja az új jövevényt: 69 százalék szerint nem lehet üres kézzel érkezni a kisgyerekes házhoz.
A babaváró buliról is megoszlanak a vélemények, annak ellenére, hogy az amerikai filmek egyértelműen azt sugallják, hogy hatalmas ajándékkosarakat szokás ilyenkor átadni a kellően nyűgös kismamáknak: 67 százalék szerint ilyenkor kell adni ajándékot (akár illendőségből, akár szívből), a válaszadók harmada szerint nem kell ajándék erre az alkalomra.
A keresztelő kötelezően ajándékozós esemény, a gyerekzsúrok esetében a kutatásban részt vevők fele érzi, hogy kötelező nem üres kézzel menni, 30 százalék csak azért vinne, mert ciki lenne nem vinni, de közel minden ötödik válaszadó nem érzi kellemetlennek, hogy gyerekzsúrba ajándék nélkül állít be, szerintük nem kötelező az ünnepelt gyerek megajándékozása.
Iskolai és karrieresemények
A pedagógusnap a megkérdezettek fele szerint illendőségről szól, ballagásra és diplomaosztóra szinte mindenki szerint kötelező ajándékozni, érettségire kevesebben érzik fontosnak, hogy ajándékot adjanak.
Új munkahely és munkahelyi jubileum esetén szinte senki érzi úgy, hogy ajándékoznia kellene, de a nyugdíj vonulás már a válaszadók közel fele szerint egy tipikus ajándékozási helyzet.
Az egyedi ajándékok, melyeken az ajándékozó töri a fejét, hosszasan keresgél a születésnapra, a karácsonyra, a ballagásra, az eljegyzésre, az esküvőre és a házassági évfordulóra és a gyermekszületésre, a keresztőre jellemzőek.
Így töltik fel az élelmes magyarok a ruhatárukat drága darabokkal fillérekért: egy vagyont spórolnak
A másodkézből vásárolt ruhák egyre nagyobb teret hódítanak Európában, ám összességében még mindig viszonylag szűk piaci szegmensről van szó.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.