Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Bő két éve alkották meg a kürtőskalács sütés új szabályait, amelyben a felhasznált alapanyagok, az elkészült termék állaga, és kinézete mellett a csomagolásra is előírásokat fogalmaznak meg. A Pénzcentrum ezek alapján arra volt kíváncsi, hogy a karácsonyi vásárokon felállított bódékban betartják-e a szabályozást. Mutatjuk a Pénzcentrum kürtőskalács-tesztjének eredményeit.
Még október elején, "Kürtőskalács-készítőket keresnek: 280 ezres fizetés, végzettség sem kell" című számoltunk be arról, hogy gőzerővel keresik a hazai karácsonyi vásárokra az árusok a kürtőskalács-készítőket. Mint azt élő álláshirdetések alapján írtuk, aki elszegődik valamelyik céghez, akár nettó 280 ezret is kereshet egy hónap alatt. A kürtőskalács-sütésben való jártasság és tapasztalat viszont a legtöbb helyen elengedhetetlen. És ez nem véletlen!
Bő két évvel ezelőtt alkotta meg ugyanis a Földművelésügyi Minisztérium azt a szabályrendszert, amely alapján a kürtőskalácsot sütni kellene hazánkban. Ezek alapján a kürtős kalácsnak általános jelleggel kelt tésztából; sütődorongon; hősugárzó mellett kell megsülnie; legalább 17 cm magasnak; és a belső átmérőjét tekintve 5 cm szélesnek kell lennie; továbbá a külső máznak fényesnek és ropogósnak, a tésztájának pedig egyenletesen átsütöttnek, puhának és foszlósnak kell lennie.
A szabályozás két kategóriát különböztet meg. Az egyik a hagyományos, a másik pedig a vásári változat. A hagyományos változat csak vaníliás, diós, mandulás vagy fahéjas bevonattal készíthető. Kakaós, csokis vagy például kókuszos bevonat csak a gyengébb minőségű, azaz a "vásári" megjelölésű verzión lehet. A két kategória között további különbség, hogy a vásári verzióban a vajat margarinnal vagy olajjal, a tejet tejporral, a tojást pedig tojásporral lehet helyettesíteni. Fontos eleme a szabályozásnak, hogy a vásári minőséget a csomagoláson fel kell tüntetni.
A Pénzcentrum szerkesztősége viszont az elmúlt hetekben nyakába vette a várost (és az országot), hogy megnézzük, mi a helyzet kürtős-fronton. Nos, az hamar kiderült, hogy árak tekintetében rendkívül szélesre nyílt az olló: átlagosan 500-1500 forint között szóródnak; az alsó végletre példa többek között a kaposvári, míg a csúcsra például a Vörösmarty téri karácsonyi vásár. Az, hogy van árkülönbség, nem újdonság, mértéke viszont egyértelműen mutatja, hogy mennyire más és más az adott vásár célközönsége.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ami viszont mindenképp megnyugtató, hogy a minisztériumi ajánlás szent, azaz az összes helyen kelt tésztából, sütődorongon, hősugárzó mellett sült ki a kalács, ráadásul méretbeli problémák sem voltak. Mindenhol 17 centiméternél magasabb volt a termék, a belső átmérője pedig meghaladta az 5 centimétert. A tészta állaga, illetve a külső cukormáz-borítás pedig szintén teljesen vagy legalább nagyjából rendben volt majdnem minden esetben.
Az egyedüli problémát szerkesztőségünk tehát nem a tészta vagy a cukormáz állagában, illetve a kalács méretében találta, hanem abban, hogy szinte sehol sem volt megjelölve, hogy a vásárolt árucikk másodlagos, tehát vásári kategóriájú. Pedig a tesztelt helyek mindegyikén fennállt olyan körülmény, amely kizárta, hogy a minisztérium által felállított osztályozás alapján a hagyományos kategóriába essen. A vásári kategóriájú kürtőskalácsokat viszont jelölni kellett volna a csomagoláson, ám ez a legtöbb esetben elmaradt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








