A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.
Bő két éve alkották meg a kürtőskalács sütés új szabályait, amelyben a felhasznált alapanyagok, az elkészült termék állaga, és kinézete mellett a csomagolásra is előírásokat fogalmaznak meg. A Pénzcentrum ezek alapján arra volt kíváncsi, hogy a karácsonyi vásárokon felállított bódékban betartják-e a szabályozást. Mutatjuk a Pénzcentrum kürtőskalács-tesztjének eredményeit.
Még október elején, "Kürtőskalács-készítőket keresnek: 280 ezres fizetés, végzettség sem kell" című számoltunk be arról, hogy gőzerővel keresik a hazai karácsonyi vásárokra az árusok a kürtőskalács-készítőket. Mint azt élő álláshirdetések alapján írtuk, aki elszegődik valamelyik céghez, akár nettó 280 ezret is kereshet egy hónap alatt. A kürtőskalács-sütésben való jártasság és tapasztalat viszont a legtöbb helyen elengedhetetlen. És ez nem véletlen!
Bő két évvel ezelőtt alkotta meg ugyanis a Földművelésügyi Minisztérium azt a szabályrendszert, amely alapján a kürtőskalácsot sütni kellene hazánkban. Ezek alapján a kürtős kalácsnak általános jelleggel kelt tésztából; sütődorongon; hősugárzó mellett kell megsülnie; legalább 17 cm magasnak; és a belső átmérőjét tekintve 5 cm szélesnek kell lennie; továbbá a külső máznak fényesnek és ropogósnak, a tésztájának pedig egyenletesen átsütöttnek, puhának és foszlósnak kell lennie.
A szabályozás két kategóriát különböztet meg. Az egyik a hagyományos, a másik pedig a vásári változat. A hagyományos változat csak vaníliás, diós, mandulás vagy fahéjas bevonattal készíthető. Kakaós, csokis vagy például kókuszos bevonat csak a gyengébb minőségű, azaz a "vásári" megjelölésű verzión lehet. A két kategória között további különbség, hogy a vásári verzióban a vajat margarinnal vagy olajjal, a tejet tejporral, a tojást pedig tojásporral lehet helyettesíteni. Fontos eleme a szabályozásnak, hogy a vásári minőséget a csomagoláson fel kell tüntetni.
A Pénzcentrum szerkesztősége viszont az elmúlt hetekben nyakába vette a várost (és az országot), hogy megnézzük, mi a helyzet kürtős-fronton. Nos, az hamar kiderült, hogy árak tekintetében rendkívül szélesre nyílt az olló: átlagosan 500-1500 forint között szóródnak; az alsó végletre példa többek között a kaposvári, míg a csúcsra például a Vörösmarty téri karácsonyi vásár. Az, hogy van árkülönbség, nem újdonság, mértéke viszont egyértelműen mutatja, hogy mennyire más és más az adott vásár célközönsége.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ami viszont mindenképp megnyugtató, hogy a minisztériumi ajánlás szent, azaz az összes helyen kelt tésztából, sütődorongon, hősugárzó mellett sült ki a kalács, ráadásul méretbeli problémák sem voltak. Mindenhol 17 centiméternél magasabb volt a termék, a belső átmérője pedig meghaladta az 5 centimétert. A tészta állaga, illetve a külső cukormáz-borítás pedig szintén teljesen vagy legalább nagyjából rendben volt majdnem minden esetben.
Az egyedüli problémát szerkesztőségünk tehát nem a tészta vagy a cukormáz állagában, illetve a kalács méretében találta, hanem abban, hogy szinte sehol sem volt megjelölve, hogy a vásárolt árucikk másodlagos, tehát vásári kategóriájú. Pedig a tesztelt helyek mindegyikén fennállt olyan körülmény, amely kizárta, hogy a minisztérium által felállított osztályozás alapján a hagyományos kategóriába essen. A vásári kategóriájú kürtőskalácsokat viszont jelölni kellett volna a csomagoláson, ám ez a legtöbb esetben elmaradt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


