Ideje elgondolkodni a bankváltáson.
Banki ügyintézés: te személyesen vagy online intézed pénzügyeidet?
Digitális átalakulás zajlik a világban és Magyarországon is, egyre nagyobb az internetes és mobilbanki alkalmazások kínálata. Ennek ellenére a lakosság egy jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. Egy friss, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.
Digitális átalakulás zajlik a világban és Magyarországon is, egyre nagyobb az internetes és mobilbanki alkalmazások kínálata. Ennek ellenére a lakosság egy jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. A Budapest Bank legfrissebb, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.
Az aktív korú magyarországi népesség háromnegyede potenciális mobilbank használó: ennyien rendelkeznek okostelefonnal és bankkapcsolattal egyaránt. Az érintettek 40 százaléka már használ is valamilyen banki mobilapplikációt - mutat rá a bank mobilalkalmazások elterjedtségéről készített kutatása.
A felmérés szerint a mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor határozza meg, hanem a végzettség, az anyagi helyzet, és a lakóhely: a mobilbankolók között a teljes mintához képest szignifikánsan nagyobb arányban találhatók legalább középfokú végzettségűek, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelemmel rendelkezők, valamint a Budapesten és Közép-Magyarországon élők.
A leggyakrabban alkalmazott mobilbanki funkció a számlaegyenleg-lekérdezés, de a felhasználók fele szokott utalást is teljesíteni a mobilalkalmazásából. A mobilfizetési megoldások még mindig újnak számítanak a piacon, az ilyen technológiai innovációk felhasználói tábora pedig jellemzően nem robbanásszerűen, sokkal inkább lassan, de kiegyensúlyozottan növekedik - ezt tükrözi a felmérés eredménye is.
Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!
Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)
A felmérés kitért arra is, hogy mely csatornákat használják a banki ügyfelek az egyszerűbb banki műveletek intézésére. Az eredmények szerint a legtöbben az internetbankban tájékozódnak számlaegyenlegükről, és innen intézik átutalásaikat is. Vannak azonban olyan alapműveletek, amelyekhez még sokan igénylik a személyes segítséget, így például bankkártya-aktiváláshoz vagy letiltáshoz, limit-beállításhoz a banki ügyfelek közel fele inkább bemegy a bankfiókba, de az állandó átutalások beállításához is egyharmaduk veszi igénybe banki ügyintéző segítségét. A banki mobilalkalmazások ma még kiegészítő szerepet játszanak, most kezdenek igazán elterjedni az ügyfelek körében, akik egyelőre ismerkednek az alkalmazás nyújtotta lehetőségekkel. Ezt mutatja, hogy ma a banki ügyfelek ötöde szokta ezen keresztül lekérdezni számlaegyenlegét, és közel ugyanennyien szoktak utalásokat végezni.
HR Revolution 2021


