Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Az egyérintéses technológia népszerűsége töretlenül növekszik Európában, Magyarország pedig jóval az átlag felett teljesít ebben a tekintetben: a bolti kártyás fizetések 82 százalékát már egyetlen érintéssel intézik a magyarok.
A közlekedési rendszerek Európa szerte kiemelt szerepet töltenek be az egyérintéses fizetésben, hiszen megoldásaikkal gyorsabb fizetést és nagyobb biztonságot nyújtanak a vásárlók számára. Ahogy a technológiának egyre fontosabb szerep jut a mindennapi életben, úgy növekszik azon vásárlók száma is, akik a közlekedés során egyetlen érintéssel fizetnek. A Mastercard támogatja ezt a folyamatot és célja, hogy az egyérintéses technológia legyen a bolti fizetések alapvető formája, hiszen Európában 2020-ra valamennyi fizetési terminál alkalmas lesz erre.
"Európa vezető szerepet tölt be az egyérintéses fizetések területén és ez minden országra igaz, függetlenül a gazdasági és fejlődési státuszuktól. Egyre több európai piacon tapasztaljuk, hogy a fogyasztók szívesen fizetnek egyetlen érintéssel és a technológiába vetett bizalmuk is folyamatosan erősödik"- mondta Javier Perez, a Mastercard európai elnöke.
A kártyatársaság legfrissebb adatai is alátámasztják az egyérintéses fizetések előretörését Európában: 2018 első 8 hónapjában 20 százalékos átlagnövekedés volt jellemző a régióra. Több mint 15 olyan ország van - köztük Dánia, Horvátország, Görögország, Magyarország, Hollandia, Lengyelország és Oroszország-, ahol a Mastercardos bolti tranzakciók fele egyetlen érintéssel történt.
"Magyarország az egyérintéses fizetések terén az élmezőnyben van: A bolti kártyás vásárlások 82 százalékát már egyetlen érintéssel rendezzük, az európai országok közül csak Csehország (93%), Grúzia (88%) és Lengyelország (83%) van előttünk ebben a tekintetben." - mondta Eölyüs Endre a társaság Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kártyatársaság friss adatai alapján az európaiak vásárlási szokásai látványos változáson mennek keresztül - jó példa erre Svédország, ahol 262 százalékos volt az egyérintéses tranzakciók növekedése a vizsgált időszakban. Nem csak Svédország, de egész Észak-Európa vezető szerepet tölt be a készpénzmentes gazdaság térnyerésében, egyre többen használnak egyérintéses fizetést a készpénz helyett.
Ezek az eredmények jól bizonyítják Európa vezető szerepét az egyérintéses fizetési forradalomban. A vásárlók olyan gyors és kényelmes fizetési megoldásokat keresnek, amelyben megbízhatnak, emellett a könnyű használat és a kényelem további fontos szempontok számukra. A felhasználók ma már tudják, hogy az egyérintéses technológia ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos fizetési megoldások, így rutinos magabiztossággal használják azt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








