8 °C Budapest

Erre költik pénzüket a magyar családok: érezhető a bővülés

2018. május 30. 18:30

A lakosság 2017-ben reálértéken minden fogyasztási főcsoportban növelte fogyasztását. Legnagyobb mértékben (9,7%-kal) a vendéglátásra és szálláshely-szolgáltatásra fordított összegek emelkedtek, melyet a lakberendezési és háztartásviteli kiadások követtek (9,3%-kal).

Legtöbbet, fejenként havonta 22,5 ezer forintot - az előző évinél 2101 forinttal többet - élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a magyar lakosság, melyet a lakásfenntartási és háztartási energiakiadások követtek 17,5 ezer forinttal. Az erre fordított havi összegek reálértéken 7,5, illetve 1,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit - derült ki a KSH friss jelentéséből.

A háztartások közlekedésre és szállításra 8984 forint fordítódottak egy főre vetítve havonta, melynek legnagyobb hányadát az üzemanyag-vásárlás tette ki, havonta 6209 forinttal. Hírközlésre havonta fejenként 5524 forintot, kultúrára és szórakozásra 4701 forintot adtak ki a családok. Az egészségüggyel kapcsolatos eszközökre, gyógyszerre, gyógyászati segédeszközre, illetve orvosi ellátásra fejenként 3874 forintot költött a lakosság havonta, a fogyasztási kiadás 4,7 százalékát.

A háztartások tulajdonában lévő tartós fogyasztási cikkek állománya egyébként folyamatosan bővül és korszerűsödik. Számítógép a háztartások 67,5 százalékában található, ezen belül évről évre csökken az asztali gépek és nő a mobileszközök, a laptop, a tablet és netbookok aránya, okostelefon már a háztartások kétötödében található. Napjainkban a lakosság 56,9 százaléka gondolja úgy, hogy a világháló használata már nélkülözhetetlen mindennapi élete során, az arány a legfiatalabb, Z generáció tagjai között a legmagasabb (82,7%) és az idősebb, baby boom generáció tagjai közt a legalacsonyabb (35,2%).

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem