Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Az áfacsökkentés hatására akár 15-20 százalékkal is bővülhet a halak értékesítésének forgalma az áruházláncok szerint, a fogyasztók pedig 17-22 százalékkal kedvezőbb áron juthatnak pontyhoz, harcsához vagy épp lazachoz, mint tavaly - írja hétfői számában a Világgazdaság.
A haltermelők nem jelezték, hogy emelnék az átadási árakat, így az áruházláncok azt ígérik, a teljes árelőnyt, amely abból fakad, hogy január 1-jétől 27-ről 5 százalékra csökkent az étkezési halak forgalmi adója, átadják a fogyasztóknak - derült ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a Spar, a Lidl, az Auchan és az Aldi tájékoztatásán alapul.
Mindez elvileg 17 százalékos általános áresést hoz, de van olyan piaci szereplő, amely 22 százalékos kedvezményig is elmegy. Az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közlése szerint az egyik legnépszerűbb árucikkhez, a tavaly még kilónként 2300-2400 forintban kerülő pontyszelethez az áfakulcs mérséklődésével idén már 1900-2000 forintért hozzá lehet jutni, de a lazacfilé is a korábbi 7000 helyett 5800 forintért beszerezhető. A pangasius- és tilápiafilé ára 2300 forintról 1800 forint alá zuhant.
Az áruházak beszámolója szerint ma még a halértékesítés akár 30-40 százaléka is az év végi ünnepekhez köthető, de az adóváltozással csökkenhet a szezonalitás, akár 15-20 százalékkal is megélénkülhet a nyers, friss és fagyasztott halak iránti kereslet.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház