18 °C Budapest
Csokimikulások országa vagyunk: milliárdokat szórunk az áruházak puttonyába

Csokimikulások országa vagyunk: milliárdokat szórunk az áruházak puttonyába

2017. december 4. 18:30

Minden kétséget kizáróan a csokimikulás az ünnepi szezon nagy favoritja. Ezt semmi sem bizonyítja jobban, mint, hogy 2016 október és december között, mintegy 400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab fogyott belőlük. Szezonális édességre a magyarok egyébként 3 milliárd forintnál többet költöttek, ez összesen 616 tonna és közel 11 millió darab tétel.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát hozzák (értékben 64 százalék, mennyiségben 66 százalék).  Jóllehet, a Télapó-figurákból darabszám tekintetében 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ilyen - derült ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát vizsgáló kiskereskedelmi indexéből.

A karácsonyi édességek közül a második legnagyobb részarány értékben az egyéb csokoládéfigura (mint például karácsonyfa, maci, csizma, hóember, angyalka, és a többi) szegmensre jut, 10-ről 12 százalékra nőtt piaci részesedésük a vizsgált időszakban.
A hagyományos ajándékcsomagok piaci részesedése a bronzhelyezésre elegendő: értékben az ünnepi édességszezon egytizede (10%) az övék. A 2015-ös, érték szempontjából 9 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal nagyobb.

Továbbra is népszerűek az adventi naptárak: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat takar.

A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség: míg 2015 karácsonyi időszakában az eladott darabok 79 százaléka volt tejcsokoládé, addig 2016-ban már 85 százalék. A tiszta étcsokoládéra ugyanakkor a magyarok 5 százaléka voksol

- mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

Boltválasztás tekintetében a magyar fogyasztók közel fele (49%) a nagy, 2500 nm-t meghaladó üzletekből szerzi be a kívánt szezonális édességet. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401-2500 nm-s üzletek a szezonális eladások 33 százalékát teszik ki, míg a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek piaci részesedése 1 százalékponttal 12 százalékra csökkent.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?