Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Karácsonyra mintegy 400-500 hektáron termesztett fenyőfát adnak el Magyarországon évente, amelyet 5-10 évig nevelnek főként Zala, Vas és Somogy megyében; a karácsonyra értékesített 2 -2,5 millió fenyőből az import mennyisége 1 millió körüli, a termelők azonban 600-700 ezer darabot exportálnak is, az árak idén várhatóan nem változnak a tavalyihoz képest - közölte a Magyar Díszkertészek Szövetsége.
A szakmai szervezet tájékoztatása szerint fenyőfa-termesztéssel az országban 6-8 nagyobb, 20-30 hektáron termelő gazdálkodó mellett, több száz kistermelő foglalkozik, aki esetleg "csak a kert végében" vagy 1-2 hektáron termel. Magyarországon mintegy 2 ezer hektáron termesztenek fenyőt, ebből évente mintegy 400-500 hektárt vágnak ki karácsonyra.
Magyarországra az import változatlanul főként Dániából és Németországból érkezik, míg a magyar fenyőfa legjelentősebb külföldi piaca Ausztria és Olaszország. A termelői árak fajtól függően változnak; méterenként 1500-4000 forint között mozognak. Ebben az évben a növekvő dán import miatt várhatóan csökkennek majd a termelői árak. Így a fenyőfák ára - például: a luc-, az ezüst- és a nordmann is - várhatóan változatlanok lesznek; a luc ára: 2500-3000 forint lesz folyóméterenként, ezüsté 4500-5000 forint, a nordmanné pedig 7-8000 forint között mozog. A nagyobb fákat pedig a korábbi évekhez hasonlóan darabárban adják.
A Magyar Díszkertészek Szövetsége felhívja a vásárlók figyelmét: célszerű a kertészeti árudákban megvásárolni a fenyőfákat, mert itt olyan fákat árusítanak, amelyeket decemberben vágnak ki, ezért tartósabbak szebbek. Az értékesítésnél - a szakemberek tapasztalata alapján - probléma, hogy az utak mellett nagyon sokan árulnak fenyőfát; ezeket a fákat azonban általában már november második felében kivágják, így frissességüket, szépségüket gyorsan elvesztik - közölte a szakmai szervezet.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját