A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A keresetek 10 százalék feletti emelkedése mellett többet költöttek a családok 2017 első félévében, a Központi Statisztikai Hivatal összegzése szerint. De mit vásárolnak a magyarok, mire megy el a pénz?
A keresetek 10 százalék feletti emelkedése mellett többet költöttek a családok 2017 első félévében, a Központi Statisztikai Hivatal összegzése szerint. A háztartások egy főre jutó havi költekezésének adatait azonban a blokkk.com tovább boncolgatta, napi átlagot számolva.
Ha megnéztzük, mire elég naponta átlagosan a pénz, a blokkk.com azt találta, egy főre körülbelül negyven deka kenyér, vagy éppen öt darab zsemle (a KSH átlagáraival operálva) jut.. Párizsiból a 15 deka fejenként, vagy 9 deka, vékonyan szeletelt gépsonkára telik az embereknek. A párizsi kilós ára nagyjából egy százassal több a sertéscomb átlagáránál, így ha az átlagvásárló nem nagyon eszik felvágottat (a legolcsóbból sem, legfeljebb egy-két nagyon vékony szeletet napjában), akkor egy szeletnyi húsra is futja. Halat alig eszik a család, ez is kitűnik az adatokból.
A tejtermékek, tojás körében lehet választani: három tojás naponta, vagy hét deka trappista (ennyi jön ki az átlagárakból), vagy 5-6 deci tej (az alacsonyabb zsírtartalmúból), vagy éppen mindegyikből - az előbbi napi adagokból porciózva - egy keveset.
A napi 48 forintos gyümölcskeret egy szép nagy almára elegendő. Burgonyából a fél kilónál valamivel kevesebb a napi átlagos adag, de ez a 78 forint paradicsomra, paprikára már nem jelentett egy-két darabnál többet. Édességre a napi 41 forint nem sok (bár ez nem is nagy baj az egészséges táplálkozás oldaláról). Alkoholmentes italból ásványvízből több, gyümölcsléből kevesebb futotta 2017 első félévében.
A napi élelmiszer fogyasztási és a más adatokból kiolvasható jövedelemkülönbségek azért azt sejtetik, hogy kisebb, de nagyobb különbségek is rejlenek a családi költekezés átlaga mögötte: van, akinek csak több kenyérre, de akad, akinek több gépsonkára futja:
Nem véletlen, hogy tartós javakból az elmúlt években növekedésnek indult a piac. A nemzetközi irányzatok azt jelzik, hogy azért vannak területek, ahol van pótolni való, ilyen például a családok személygépkocsi vásárlása. Nyugat-Európában sokkal nagyobb a gépkocsi ellátottság. Persze ez a legdrágább kiadás ebben a körben, így itt kell legjobban nekigyürkőzniük a családoknak, de a nyugat-európaitól nem kis mértékben elmaradó keresetek mellett ez azért nem megy egyik pillanatról a másikra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2017 I. félévében a magyar lakosság egy főre jutó havi átlagos kiadása - ez az átlag - 79,6 ezer forint volt, ami folyó áron 7 százalékkal, a fogyasztói árak emelkedését kiszűrve - volumenben - 4,5 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.
A további tételek közül hírközlésre havonta fejenként több mint ötezer forintot, kultúrára és szórakozásra négyezer forintnál is többet fordítottak:
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








