29 °C Budapest
Sokan nem ismerik a bolti trükköt: pénz jár érte az Aldiban, Tescóban

Sokan nem ismerik a bolti trükköt: pénz jár érte az Aldiban, Tescóban

2017. július 27. 11:12

Olvasónk unokája nem volt tekintettel a családi kasszára: azelőtt lett szobatiszta, hogy elfogyott volna az összes pelenka otthonról. A nagymama blokk nélkül vitte vissza a terméket az Aldiba, őt is meglepte, hogy fogadták.

Egy 64 éves budapesti olvasónk, unokája részére vett pelenkát, azonban az unoka szobatiszta lett, még mielőtt elfogyott volna az összes megvásárolt pelus. Rajta maradt tehát két csomag bontatlan Aldis pelenka, és amikor hónapokkal a vásárlás után visszavitte azokat az áruházba, minden további nélkül visszavették őket.

A Pénzcentrumot is meglepte ez a történet, hisz hazánkban nem arról ismertek a boltok, hogy nagyon könnyen visszavennének már eladott termékeket, blokk nélkül meg pláne. Megkerestük tehát az Aldit és a Tescót, hogy

  • min múlik, hogy egy bizonyos terméket meddig vesznek vissza, 
  • van-e különbség a saját márkás és a nem saját márkás termékek között, valamint, hogy
  • termék-kategóriánként van-e eltérő szabályozás a saját márkás termékek esetében?

Tesco

A Tesco sajtóosztályától azt a választ kaptuk, hogy bármilyen esetben, mikor a vásárló nem elégedett a náluk vásárolt termékkel, akkor a vevőszolgálati pultnál, vagy kisformátumú tétel esetén a kasszánál visszakapja a termék vételárát, amennyiben azt a minőség megőrzési vagy fogyaszthatósági időn belül visszavitte az áruházba.

Az angol áruházmulti tájékoztatása szerint ez az elégedettségi garancia teljesen elkülönül a téves vásárlástól és a minőségi kifogásoktól. Ebben az esetben ugyanis nemcsak minőségi kifogással élhetnek az ügyfelek, hanem

akkor is visszahozhatják a náluk vásárolt termékeket, ha pusztán nem tetszik, nem ízlik vagy egyszerűen csak nem elégedettek vele valami oknál fogva.

A vásárlók számára azt ígérik, hogy

  • 28 munkanapon belül visszahozhatják a náluk vásárolt árukat, kivéve az ennél rövidebb megőrzési vagy fogyaszthatósági idejű, valamint a jótállásos termékeket,
  • a vételárat azonnal készpénzben visszaadják,

Ezen felül kóstolási mennyiség hiányozhat a termékből (kb. 20 százalék), ráadásul saját márkás termék visszavételéhez nincs szükség a vásárlást igazoló blokkra sem.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Aldi

A Tescóhoz hasonlóan, az Aldinál sem csinálnak túl nagy problémát a termékvisszaváltásból.

Garanciakoncepciójuk nem tesz különbséget az állandó kínálatunkhoz tartozó termékek esetében saját márkás termékek és más termékek között. Ha a vásárló nem elégedett a náluk vásárolt élelmiszerrel, akkor időbeli korlát nélkül visszaviheti azt, és visszatérítik a termék eredeti vételárát.

Az állandó kínálatuk körén kívül eső termékek esetében, ilyenek például az időszakosan rendelkezésre álló, nem étkezési célú termékek, 2 hónapon belül, a vásárlást igazoló blokk ellenében térítik vissza a teljes vételárat. 

Kivételt jelentenek itt is a jótállási jeggyel rendelkező termékek, amelyek esetében a jótállási jegyen vállalt feltételek irányadók, melyek gyakran szélesebb körű garanciát jelentenek az ügyfelek számára, mint ami a törvény szerint kötelező lenne.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 17. csütörtök
Laura, Alida
24. hét
Június 17.
A tapas világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?