Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
A június 30-ai határidő néhány nap múlva lejár, ezért aki eddig nem egyeztette adatait szolgáltatójánál, annak nem árt mielőbb lépnie. A beérkezett adatok szerint ez idáig az előrefizetős SIM-kártyák 60 százaléka esett át az adategyeztetésen, vagyis akár több százezer telefonszámot is deaktiválhatnak.
A 2017 előtt vásárolt előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésének határideje pénteken, június 30-án lejár, így az előfizetőknek már csak néhány napjuk maradt továbbra is online, telefonon vagy személyesen felkeresni a szolgáltatójukat, illetve a Magyar Posta több száz kirendeltségét. Az országgyűlés döntése alapján, aki a hónap végéig nem egyezteti adatait, annak megszűnik az előfizetése.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai alapján az egyeztetést végrehajtó szolgáltatóknál (a Telekom, a Telenor és a Vodafone) eddig az előfizetők a SIM-kártyák körülbelül 60 százalékát ellenőrizték.
Azonban a határidő után sincs minden veszve, mert az NMHH álláspontja szerint nincs jogi akadálya a megszűnt szerződések újrakötésének, így bizonyos ideig a hívószámok és az egyenlegek visszaszerzésének sem. A Telekom, illetve a Telenor már hírt is adott arról, hogy lehetőséget is ad erre, a részletekről a szolgáltatók adnak részletes tájékoztatást.
A helyzet értékelésénél figyelembe kell venni azt is, hogy a rég nem aktív, feleslegessé vált SIM-kártyájuk adatait sokan valószínűleg szándékosan nem egyeztetik, mert már nem kívánják tovább használni. A hatóság a törvény hatályba lépésétől fogva folyamatosan figyelemmel kíséri és jogértelmezéssel segíti a szolgáltatók adategyeztetési gyakorlatát. Az NMHH a határidő lejárta után ellenőrzi majd, hogy a szolgáltatók az előírásoknak megfelelően hajtották-e végre az adategyeztetést.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








