Az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Az online vásárlással nemcsak időt, hanem pénzt is spórolhatunk - ezt már sokan tudják, nem véletlenül pörög Magyarországon ezerrel az internetes kereskedelem. A 2016-os év mérföldkő volt a hazai online értékesítésben, és a 2017-es év is ígéretesnek tűnik. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt hónapokban három ismert áruházlánc indított webshopot. Mutatjuk, hogy melyek ezek, és milyen lehetőségeket kínálnak. Van köztük olyan, ahonnan már okostelfonról is rendelhetsz.
Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom - derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél.
Nem véletlen, hogy az utóbbi hónapokban több diszkontlánc döntött úgy, hogy webshopot indít.
Miket veszünk online?
Bizonyos termékkategóriák esetében - mint a számítástechnikai eszközök - gyorsan hódított az online értékesítés, de évről évre egyre több további ágazatban jelenik meg. Kis Gergely, az eNET alapítója és vezetője a Portfolio-nak elmondta, hogy
ami korábban nem tartozott bele a top 5-be, ha a termékkategóriákat nézzük, de ma már a harmadik helyen áll, és folyamatosan kúszik felfelé.
- tette hozzá a szakértő, azóta pedig látjuk is ennek a nyomait, hiszen egy újabb diszkontlánc, illetve két nagy bútorlánc is belépett az online értékesítési piacra.
Ezek az áruházláncok indítottak webshopot
Az utóbbi néhány hónapban három nagy áruházlánc tette meg a nagy lépést, és indította el a webshopját. Időrendben az Auchan volt az első, még tavaly év végén: egy ideig csak tesztvásárlók próbálhatták ki a szolgáltatást, amely ma már előzetes online regisztráció után bárkinek elérhető. Jelenleg 15 ezer termék rendelhető a diszkontlánc webáruházából, és Budapest I., II, XI., XII, XXI. és XXII. kerületeibe, illetve a környező településekre, köztük Érdre, Budaörsre, Törökbálintra, Budakeszire, Tökölre, Százhalombattára és Csepelre is szállítanak.
- tudta meg a Pénzcentrum az áruházlánctól.
Az online vásárlás térhódításával csak idő kérdése volt, hogy a lakberendezés és bútorforgalmazás területén is megnyíljanak a webshopok. A KIKA január közepén egy teljesen megújult weboldallal jelentkezett, amely egyben webáruházként is működik.
A termékkínálat az áruházakhoz hasonlóan bőséges, és az átláthatóság érdekében kategóriákra bontva jelennek meg az oldalon a bútorok és kiegészítők. A termékeknél bevásárlókocsi ikon jelzi, ha az adott modell online is megvásárolható. A házhozszállítás díja 1390 forinttól indul, ha pedig valaki inkább a hozzá legközelebb lévő áruházban venné át a terméket (Click & Collect), azt is megteheti, természetesen ingyen.
- közölte a bútorlánc a Pénzcentrummal.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A konkurenciától kicsit lemaradva, február elején az IKEA is elindította webshopját, a neten rendelt termékeket egyelőre a budaörsi áruházban lehet átvenni: ha valaki délután ötig rendel, már másnap átveheti az árut.
A szolgáltatás 3000 forintba kerül, és az áruházban lévő termékek 75-80 százalékát lehet majd online is megvásárolni.
Meddig lehet még növekedni?
A diszkontláncok az online értékesítés részesedésének növekedésre számítanak, de vajon meddig bővülhet még a magyar online kereskedelem? A GKI Digital és az Árukereső.hu felmérése szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2016-ban csak hozzávetőleg 6 százalékkal bővült, addig az online piac 18 százalékkal tudta növelni bevételeit, a növekedési korlátok jelei azonban már látszanak. Az online vásárlók száma immár második éve csupán egy számjegyű bővülést mutat, és még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült akár a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérnie.
Erre jó példa a tavalyi "Black Friday", mely mindössze a webáruházak 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat. Igazán kiemelkedő eredményeket pedig csupán a legnagyobb márkaismertséggel és eléréssel rendelkező áruházak tudtak elkönyvelni.
A webáruházak több mint 80 százaléka 2016-ban eredményesebb évet zárt, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott az utolsó negyedév kiemelkedő teljesítményének, mely az egész éves, összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát jelentette és a forgalmazott termékek körétől függetlenül minden szektorban az év legerősebb időszakának számított.
Erős marketingre és akciókra van szükség
A kutatás adataiból látszik, hogy aki növekedni akar, annak muszáj a visszatérő vásárlókra építenie.
- olvasható a kutatási beszámolóban. Bár a webáruházak több mint harmada (35%) saját bővülését részben az online kiskereskedelmi piac természetes bővülésének tudja be, több mint 50 százalék ítélte meg úgy, hogy a 2016-os eredménye elsősorban a saját marketingtevékenysége sikerétől függött. 2017-ben pedig a kereskedők többsége új termékkategória bevezetésével szeretné még vonzóbbá tenni kínálatát.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról
- Megérheti várni a tankolással péntekig
- Elutasította a Kúria Karsai Dániel egyik népszavazási kérdését
- Katonai kitüntetésivel is próbál védekezni a bíróság elé állított orosz politikus
- Csiki Varga Tamás: a hidegháborús elrettentést idézné a nukleáris fegyverek telepítése Lengyelországba