Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Az élelmiszerek ára jellemzően csökkent az elmúlt időszakban, azonban a burgonya és a sertéshús ára kétszámjegyű növekedést muatott. Az utóbbinál áfacsökkentés is volt, január óta ugyanis 27 százalék helyett csak 5 százalék, ennek ellenére ugrottak az egekbe az árak.
2016 szeptemberében a mezőgazdasági termelői árak 3,8 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami a növényi termékek árának 7,3 százalékos csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 2,1 százalékos növekedéséből tevődik össze. A tej felvásárlási ára július óta növekszik, de így is 3,8 százalékkal elmaradt a 2015 szeptemberitől a KSH adatai szerint.
2016 szeptemberében 2015 szeptemberéhez képest:
- A gabonafélék ára 9,6 százalékkal csökkent, a csoport mindkét főtermékének az ára esett: a búzáé 18, a kukoricáé 3,7 százalékkal.
- A gyümölcsök ára 5,8, a zöldségféléké 8,5 százalékkal csökkent.
- A burgonya ára 13 százalékkal nőtt.
- Az élő állatok termelőiár-szintje 3,2 százalékkal emelkedett, az állati termékeké 0,7 százalékkal csökkent.
- A vágósertés ára 12 százalékkal nőtt. A tej ára 3,8 százalékkal csökkent. A tej felvásárlási ára az utolsó két hónapban emelkedett, így a júliusi 66 forint/literről szeptemberre 74 forint/literre nőtt.
Az élelmiszerek árai jellemzően csökkentek január óta:
- A mezőgazdasági termelői árak 0,9 százalékkal csökkentek. Ezen belül a növényi termékek ára lényegében változatlan, az élő állatok és állati termékeké 2,6 százalékkal csökkent.
- A zöldségfélék ára 1,3, a gyümölcsöké 2,6 százalékkal csökkent.
- A tej ára 10 százalékkal alacsonyabb lett.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében