35 °C Budapest
Ennyire rosszak az új telefonok? A hibák többsége a felhasználó miatt van

Ennyire rosszak az új telefonok? A hibák többsége a felhasználó miatt van

2016. május 9. 13:33

Tömegesen veszik vissza a hibátlan telefonokat a mobilszolgáltatók. Négyből három garanciális készüléknek semmi baja azon kívül, hogy a használója túl sok alkalmazást telepített rájuk.

A Blancco Technology Group felmérése szerint a garanciális hibajavításra visszavitt okostelefonok többségének semmi baja. Mivel azonban a szolgáltatók nem végzik el helyben a készülékek belső működésének ellenőrzését, legtöbbször nekik kell fedezni a hibátlan telefonok bevizsgálásával járó költségeket.

A probléma legfőbb forrása, hogy a felhasználók egyszerűen túl sok alkalmazást telepítenek a készülékekre, és utána ezeket párhuzamosan futtatják egymással. A helyzet Ázsiában a legrosszabb, ahol akár 40 alkalmazást is megpróbálnak egyszerre használni, de Európában és Észak-Amerikában sem sokkal jobb a helyzet. A lassulást ilyenkor a felhasználók általában a hardverre fogják, majd csak a készülékek műszaki bevizsgálása során derül ki, hogy négyből háromnak semmi baja.

Becslések szerint mindez egyedül Magyarországon több száz milliós kárt okoz az operátoroknak. A cég szerint megoldást az jelentene, ha az operátorok ügyfélszolgálatai egy diagnosztikai szoftver segítségével helyben, néhány perc leforgása alatt tesztelnék a visszavitt készülékeket. Így eldönthető lenne, hogy van-e a garanciális javítás körébe tartozó műszaki hiba, vagy a teljesítményprobléma a használat módjából ered, a jogosulatlan igények pedig elutasíthatóak lennének.

Emellett az ügyfelek részletes jegyzőkönyvet kaphatnának a telefon műszaki állapotáról, a személyes adatok védelmét pedig segítené, hogy egyidejűleg megtörténhetne a javításra átvett készülékek szoftveres törlése is.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A meghibásodások aránya többé-kevésbé tükrözi a mobil operációs rendszerek és a gyártók piaci helyzetét, a felmérés szerint a meghibásodások 85 százaléka androidos készülékhez, 15 százaléka pedig iPhone-okhoz kapcsolódik. Az androidos szegmenesen belül

  • A Samsung felelős a hibák 27 százalékáért, melyet
  • A Lenovo (21%),
  • A Motorola (18%),
  • A Xiaomi (11%) és
  • Az Asus (8%) követ.

A leggyakrabban meghibásodó alkatrészek a kamera, az érintőképernyő, az akkumulátortöltő, a mikrofon és végül a telefon általános teljesítményének csökkenése. Ázsiában a legtöbb probléma a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódik, általában a Facebook, a WhatsApp, a WeChat és az itthon kevésbé ismert Line állnak ezek hátterében.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 21. hétfő
Alajos, Leila
25. hét
Június 21.
A zene ünnepe
Június 21.
Jóga világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?