Egy ún. salátatörvénybe került bele látszólag teljesen eltérő téma: az önkiszolgáló pénztárak szabályozása és az állami egészségügyi intézmények beléptetőrendszereinek bevezetése.
Magyarországon minden második kártyabirtokos rendelkezik érintőkártyával. A Magyar Nemzeti Bank adatai is azt mutatják, hogy népszerű ez a fizetési mód: már minden harmadik bolti kártyás tranzakció történik egyetlen érintéssel. E fizetési mód terjedését segíti, hogy az MNB adatai szerint a vásárlók már több mint 63 ezer terminálnál fizethetnek országszerte egyetlen érintéssel a mindennapos vásárlásaik során az arra alkalmas bankkártyájukkal, okoseszközükkel vagy mobiltelefonjukkal.
A magyarországi felnőtt városi lakosok 92 százalékának van legalább egy bankkártyája, amit a legtöbben készpénzfelvételen kívül vásárlásra is használnak (81%) - derült ki a MasterCard legfrissebb fogyasztói felméréséből. Az egyérintéses fizetés terjedésének is köszönhetően a bankkártyák egyre gyakrabban kerülnek elő a pénztárcából, a kutatás résztvevőinek majdnem fele (46%) hetente legalább egyszer plasztiklappal fizet. A betéti kártyát használó fogyasztók válaszaiból az is látható, hogy az ilyen típusú plasztikok 36 százalékát hetente többször, vagy akár is naponta használják a magyarok.
Az MNB statisztikái azt bizonyítják, hogy az internetes kártyás fizetések száma is dinamikusan nő hazánkban. A bankkártya fizikai jelenléte nélküli, elsősorban az interneten bonyolított kártyás vásárlási forgalom mind darabszámban (közel 41 százalék), mind értékben (mintegy 52 százalék) jelentősen emelkedett egy év alatt. Ebből is látszik, hogy a bolti vásárlás során megszokott bankkártyás fizetési élményről, a kényelemről és a gyorsaságról nem szívesen mondanak le az internetes vásárlók sem.
- mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A kutatásban a kártyabirtokosok 42 százaléka vásárolt valamit az interneten az elmúlt két évben, 77 százalékuk az elmúlt fél évben is vett valamit online. Az interneten vásárlók 34 százaléka az online kártyás fizetést választotta a különböző fizetési módok közül (ez 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest), míg 13 százalékuk a termék kézhezvétele után fizetett kártyával. A kutatás megállapította, hogy a futárnál való kártyás fizetésre rendkívül nagy igény mutatkozik, az online vásárlók 69 százaléka (a kártyát online fizetésre is használók 82 százaléka) nyilatkozta, hogy szívesen rendezné kártyával a futárnál a számlát, ha erre lenne lehetősége.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az online vásárolt termékek és szolgáltatások toplistáját a repülőjegyek és az utazással összefüggő egyéb kiadások vezetik (33%), de szorosan mögöttük következnek az elektronikai cikkek (30%), a könyvek (29%) végül a mozi-, színház- és koncertjegyek (28%).
Az elektronikus fizetési módok folyamatos előretöréséhez hozzájárul az is, hogy egyre több magyar fizeti a közüzemi számláit elektronikusan. A csoportos beszedéssel (39%) és az online átutalással (19%) történő fizetések aránya is jelentősen emelkedett a kutatás szerint. A bankkártyás csekkbefizetés egy év alatt a duplájára nőtt, annak köszönhetően, hogy 2015 nyarától díjmentessé vált a bankkártyás csekkbefizetés a Magyar Postán. A felmérésből kiderült, hogy a díjmentes kártyás fizetési lehetőség jól ismert a lakosság körében, a postán készpénzzel fizetők 52 százaléka hallott már az új lehetőségről.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


