Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Hatalmas mennyiségű bevásárlózacskót lopnak el a szupermarketekből a vásárlók Angliában, mióta ott is fizetni kell ezért a boltban. Magyarországon ugyan nehezebben megoldható a zacskó elcsenése, azonban egy-egy nejlonzsák akár több száz forintba is kerülhet. Vajon mi is sokszor megspóroljuk a zacskók árát a vásárláskor?
Tavaly október óta körülbelül 20 forintnak megfelelő összeget kell fizetni Angliában egy nejlonzacskóért a boltokban, azóta pedig nagyjából 533 millió szatyrot loptak el a bevásárlók. Vagyis ezzel összesen csaknem 11 milliárd forinttól fosztották meg a boltokat - pedig az ebből befolyt bevételt elvileg jótékony célokra fordítják.
Egy a témában készített felmérésben az angolok fele elismerte, hogy átlagosan havonta három zacskót lop el a boltból. Ezt pedig azért tudják könnyen megtenni, mert ott a boltokban bemondás alapján megy a fizetés - vagyis a vevő őszinteségén múlik, hogy hány elvett zacskót ismer be a pénztárnál. Sokan azt mondják, csak azért csinálják, mert senki nem szól rájuk, de olyanok is akadnak, akik kidobott pénznek tartják a zacskóra költött összeget.
Mi a helyzet a magyar boltokban?
Hazánkban már évek óta fizetni kell a bevásárlózacskókért a boltokban, az olcsóbb kisebb szatyor száz forint alatt is beszerezhető, de akadnak már olyan nagytáskák is, amiért 500 forint körüli összeget kell fizetni. A zacskók árában egyrészt környezetvédelmi termékdíjat is kifizetjük, de más tényezők is szerepet játszhatnak a táskák áraiban.
- válaszolta megkeresésünkre a Tesco sajtóosztálya.
Az áruházláncnál egyébként nem tapasztalták, hogy kevesebb zacskó fogyna, a termékdíj bevezetése óta, míg a Sparnál azt mondták, hogy csökkent a zacskók forgalma, amióta fizetni kell a táskákért.
Mi is sokszor megspóroljuk a zacskó árát bevásárláskor?
A magyar boltokban többféle módszerrel is hozzájuthatunk a zacskókhoz, általában a pénztárostól kérhetjük azt el, de sok helyen a pult alól kell kivennünk és odaadnunk a kasszásnak. Vajon sokan elviszik a táskákat fizetés nélkül?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére Maczelka Márk a Spar kommunikációs vezetője.
A Tesconál sem jellemző, hogy a vásárlók fizetés nélkül elvinnék a zacskókat. Bár az önkiszolgáló kasszáknál nagyobb lehet a csábítás, mert ott csak rajtunk múlik, hogy hány zacskó vonalkódját olvassuk le. Az áruházlánc válaszából azonban kiderült, hogy a kollégáik folyamatos jelenléte miatt az önkiszolgáló kasszáknál
- tette hozzá a Tesco sajtóosztálya.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








