A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
Az egyetemisták és főiskolások 86 százaléka az egyérintéses fizetést választja, amikor csak lehetősége van rá - derült ki egy friss kutatásból. A megkérdezett hallgatók 98 százaléka rendelkezik bankkártyával, míg okostelefonja 95 százalékuknak van. A kutatás azt is megállapította, hogy a fiatalok a felsőoktatási intézmények területén is szívesen használják a bankkártyájukat, a legtöbb campuson van is erre mód.
A MasterCard a felsőoktatásban tanuló fiatalok pénzügyi szokásait vizsgálta, arra keresve a választ, hogy milyen fizetési módokat részesítenek előnyben a hallgatók a tanuláshoz kapcsolódó költségek rendezésekor. A kutatásban több mint tízezer egyetemista és főiskolás vett részt, ők 14 felsőoktatási intézmény diákjai közül kerültek ki. A válaszadó hallgatók 99 százaléka nappali és levelező képzésben tanul, háromnegyedük 19 és 25 év közötti.A bankkártya és az okostelefon már alap
A felmérésből kiderül, hogy nagyon kevés egyetemista vagy főiskolás él bankkártya nélkül, a megkérdezett fiatalok 98 százaléka rendelkezik plasztikkal, közülük 86 százalék egyérintésessel fizet, amikor csak teheti. Az adatokból az is látszik, hogy az okostelefon már-már megkerülhetetlen eszköz a bankkártya-generáció körében, az összes válaszadó 95 százaléka használ ilyen telefont, és 27 százalékuk valamilyen banki vagy fizetési alkalmazást is igénybe vesz. A hallgatók 29 százaléka a jövedelme 100 százalékát a bankszámlájára kapja, nem csoda, hogy sokan a kifizetéseket is elektronikusan intézik. A pótvizsgadíjat a hallgatók 47 százaléka fizeti bankkártyával, míg a kollégiumi díjnál 31 százalék, a tantárgyfelvételi díjnál 29 százalék, a képzési önköltségnél pedig 27 százalék a kártyás fizetések aránya. Az utazásra költött összegeket a válaszadók 26 százaléka teljes egészében kártyával fedezi, a háztartási eszközöknél pedig 58 százalék ez az arány.
Népszerű az e-kereskedelem
A megkérdezett egyetemisták 82 százaléka szokott interneten keresztül vásárolni, 60 százalékuk a fizetésnél bankkártyás vagy egyéb készpénzmentes fizetési módot választ. A leggyakrabban online vásárolt termékek az elektronikai/számítástechnikai cikkek (52%), ezt követi a ruházat (43%), a zene (42%), a könyv (42%), a film (42%) és a kultúra/színház (40%). Az egyetemisták legritkábban az élelmiszereket szerzik be az interneten keresztül.
Bankkártyával az egyetemeken
A felmérés részeként feltérképezték a felsőoktatási intézmények területén található bankkártyás elfogadóhelyeket is, és listát készített 22 felsőoktatási intézmény kártyás fizetőhelyeiről, köztük az elérhető terminálokról, valamint egyéb egyérintéses elfogadóhelyekről (például az étel- és italautomatákról). A kutatás megállapította, hogy a vizsgált 22 felsőoktatási intézményben összesen 127 terminál és 131 egyérintéses fizetőhely érhető el. A legjobb statisztika a kártyás fizetés területén a Budapesti Műszaki Egyetemen található, ahol a kereskedők 61%-a elfogad kártyát, ráadásul mindegyik terminál egyérintéses. Hasonlóan erős a Pécsi Tudományegyetem, ahol pedig a kereskedők közel felénél lehet kártyával fizetni. Ezzel szemben sajnos van olyan fővárosi és vidéki oktatási intézmény, ahol egyáltalán nincs lehetőség bankkártyás fizetésre, igény pedig lenne rá.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót