A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.
Az egyetemisták és főiskolások 86 százaléka az egyérintéses fizetést választja, amikor csak lehetősége van rá - derült ki egy friss kutatásból. A megkérdezett hallgatók 98 százaléka rendelkezik bankkártyával, míg okostelefonja 95 százalékuknak van. A kutatás azt is megállapította, hogy a fiatalok a felsőoktatási intézmények területén is szívesen használják a bankkártyájukat, a legtöbb campuson van is erre mód.
A MasterCard a felsőoktatásban tanuló fiatalok pénzügyi szokásait vizsgálta, arra keresve a választ, hogy milyen fizetési módokat részesítenek előnyben a hallgatók a tanuláshoz kapcsolódó költségek rendezésekor. A kutatásban több mint tízezer egyetemista és főiskolás vett részt, ők 14 felsőoktatási intézmény diákjai közül kerültek ki. A válaszadó hallgatók 99 százaléka nappali és levelező képzésben tanul, háromnegyedük 19 és 25 év közötti.A bankkártya és az okostelefon már alap
A felmérésből kiderül, hogy nagyon kevés egyetemista vagy főiskolás él bankkártya nélkül, a megkérdezett fiatalok 98 százaléka rendelkezik plasztikkal, közülük 86 százalék egyérintésessel fizet, amikor csak teheti. Az adatokból az is látszik, hogy az okostelefon már-már megkerülhetetlen eszköz a bankkártya-generáció körében, az összes válaszadó 95 százaléka használ ilyen telefont, és 27 százalékuk valamilyen banki vagy fizetési alkalmazást is igénybe vesz. A hallgatók 29 százaléka a jövedelme 100 százalékát a bankszámlájára kapja, nem csoda, hogy sokan a kifizetéseket is elektronikusan intézik. A pótvizsgadíjat a hallgatók 47 százaléka fizeti bankkártyával, míg a kollégiumi díjnál 31 százalék, a tantárgyfelvételi díjnál 29 százalék, a képzési önköltségnél pedig 27 százalék a kártyás fizetések aránya. Az utazásra költött összegeket a válaszadók 26 százaléka teljes egészében kártyával fedezi, a háztartási eszközöknél pedig 58 százalék ez az arány.
Népszerű az e-kereskedelem
A megkérdezett egyetemisták 82 százaléka szokott interneten keresztül vásárolni, 60 százalékuk a fizetésnél bankkártyás vagy egyéb készpénzmentes fizetési módot választ. A leggyakrabban online vásárolt termékek az elektronikai/számítástechnikai cikkek (52%), ezt követi a ruházat (43%), a zene (42%), a könyv (42%), a film (42%) és a kultúra/színház (40%). Az egyetemisták legritkábban az élelmiszereket szerzik be az interneten keresztül.
Bankkártyával az egyetemeken
A felmérés részeként feltérképezték a felsőoktatási intézmények területén található bankkártyás elfogadóhelyeket is, és listát készített 22 felsőoktatási intézmény kártyás fizetőhelyeiről, köztük az elérhető terminálokról, valamint egyéb egyérintéses elfogadóhelyekről (például az étel- és italautomatákról). A kutatás megállapította, hogy a vizsgált 22 felsőoktatási intézményben összesen 127 terminál és 131 egyérintéses fizetőhely érhető el. A legjobb statisztika a kártyás fizetés területén a Budapesti Műszaki Egyetemen található, ahol a kereskedők 61%-a elfogad kártyát, ráadásul mindegyik terminál egyérintéses. Hasonlóan erős a Pécsi Tudományegyetem, ahol pedig a kereskedők közel felénél lehet kártyával fizetni. Ezzel szemben sajnos van olyan fővárosi és vidéki oktatási intézmény, ahol egyáltalán nincs lehetőség bankkártyás fizetésre, igény pedig lenne rá.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


