A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Bár a slágertermékekből nem enged a hazai lakosság, a technika fejlődése a karácsonyi vásárlást is utolérte: egyre többen vásárolnak online, és nő a bankkártyás fizetés aránya. A nők és a férfiak közötti különbségek pedig az ajándékozási szokásokban is megmutatkoznak - derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.
Átlagosan hat napon keresztül foglalkozunk a karácsonyi ajándékok beszerzésével, de sokan vannak, akik már az ünnepet megelőző hónapokban is az ezzel járó, átlagosan 46 ezer forintos kiadásra spórolnak. A megkérdezettek átlagosan hat embernek kedveskednek valamilyen ajándékkal az ünnepek alkalmából, és a többség körülbelül 3-4 héttel az ünnep előtt kezdi el beszerezni az ajándékokat.
A nemek közti különbség itt is kimutatható: míg a nők többsége (70 százalék) már legalább egy hónappal az ünnepek előtt megkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, addig a férfiak 40 százaléka csupán az ünnepek előtt két héttel, vagy még ennél is később veszi meg a kiszemelt meglepetéseket.
Mi kerül a fa alá és mennyiért?
Karácsonyi ajándékokra a nők jellemzően (70 százalék) 50 ezer forint alatti összeggel kalkulálnak idén, míg a férfiak közel fele (44 százalék) 50 ezer forint feletti összeget tervez erre a célra fordítani. Ez személyenként átlagosan 7 ezer forintnak felel meg. A legszűkebb családi körnek - kedvesünknek, gyermekünknek, szüleinknek és testvéreinknek - tartogatjuk a személyesebb, nagyobb értékű meglepetéseket. Az elmúlt két évben nagyot nőtt a saját kezűleg elkészített ajándékok népszerűsége is: idén a megkérdezettek 22 százalékánál kerül saját készítésű meglepetés a fa alá.
Ezek a legnépszerűbb ajándékok:
- ruhanemű (50 százalék)
- könyv (49 százalék)
- illatszer (44 százalék)
Nem meglepő az sem, hogy a gyermekek és unokák esetében leginkább a játékokra esik a választás a ruhák és könyvek mellett. A férfiak párjukat elsősorban ékszerrel, okostelefonnal, vagy egyéb számítástechnikai eszközzel szeretik meglepni, míg a nők inkább saját kezűleg készített ajándékkal, vacsora meghívással, ruhaneművel kedveskednek szerelmüknek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Spórolunk az ajándékokra
A hazai lakosság közel fele (45 százalék) már a karácsony előtti hónapokban elkezd spórolni az ünnepi kiadásokra, egyötöde (21 százalék) inkább az ünnepek után húzza meg a nadrágszíjat, míg egyharmaduknak (28 százalék) nem szükséges előre takarékoskodni.
Az ajándékok beszerzésénél a készpénz továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz (73 százalék), amelyet a betéti kártya (52 százalék), a hitelkártya (24 százalék), és az interneten keresztül, bankkártya adatok megadásával történő fizetés (23 százalék) követ.
- mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
Az érintőfunkciós betéti kártyák is szemmel láthatóan egyre népszerűbbek, idén a válaszadók 27 százaléka jelölte meg a használt fizetőeszközök között az érintőkártyákat. Magától értetődően a húszas éveikben járóknál jelentősen magasabb (39 százalék) az interneten bankkártyával fizetők aránya, ahogy láthatóan számukra a PayPass/PayWave nyújtotta kényelmi lehetőségek is vonzóbbak (27 százalék).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








