Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Kevés mutató érzékelteti jobban a vasárnapi zárva tartás hatásait, mint az, ha megnézzük, hogy alakulnak mostanában a bankkártyás fizetések.
Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt tettük, derül ki a MasterCard legfrissebb adataiból. A kártyatársaság kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a csütörtök lett az egyik új bevásárló nap.
A MasterCard a vasárnapi boltbezárás bevezetését megelőző két hónap napi bankkártyás tranzakcióinak számát és értékét hasonlította össze az azt követő két hónap adataival.
A kártyatársaság számai azt mutatják, hogy vasárnaponként felére (50%-ra) csökkent a bankkártyás vásárlások száma - összegüket tekintve pedig 52 százalékra. Jóllehet a törvény bevezetése előtt is a vasárnap volt az egyik leggyengébb nap vásárlási szempontból, az új szabályozásnak betudhatóan ezen a napon negyedannyi kártyás művelet zajlik, mint a hét legnagyobb forgalmú napján, azaz szombaton.
Ami a többi napot illeti: a bankkártyás vásárlások száma átlagosan 11 százalékkal, értéke pedig átlagosan 20 százalékkal növekedett a hét további hat napján.
A tranzakciók száma legnagyobb mértékben a csütörtöki napon emelkedett, de jelentősen nőtt a szerdai és a szombati kártyás vásárlások száma is. Míg korábban a péntek volt a legnépszerűbb vásárlási nap Magyarországon, mostanra megközelítőleg ugyanannyi művelet megy végbe csütörtökön is, mint pénteken vagy szombaton. Így elmondható, hogy a csütörtöki nap is elsődleges bevásárlási nap lett a héten.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A statisztikából az is kiderül, hogy a vasárnapi zárva tartás nem vetette vissza a kártyás fizetések népszerűségének növekedését.
A vasárnapi zárva tartás az internetes vásárlási szokásokra is hatással volt. A törvény hatálybalépése előtt szombaton és vasárnap történt a legkevesebb vásárlás az interneten - csaknem azonos mennyiségű tranzakció ment végbe a két hétvégi napon. Az új törvény bevezetését követően ugyanakkor a hétvégi internetes vásárlási szokások egyértelműen megváltoztak. Szombati napokon ötödével esett vissza az online bankkártyás tranzakciók száma. Ennek egyik oka lehet, hogy sokan éppen ezen a napon mennek el otthonról vásárolni, és kevesebbet vannak a számítógép előtt. Ezzel szemben vasárnap a hét napjai közül a legnagyobb mértékben, 6 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








