A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A nagy túró rudi teszt után most a májkrémeket hasonlítottuk össze. Kóstolóink ezúttal nem voltak annyira lelkesek, és a pontokkal sem bántak igazán bőkezűen. A nyertes a maximális 440-ből csak 303 pontot kapott, többen pedig azt gondolták, macskatáp van a tányéron.
Ezúttal a tavaszi kirándulások gyakori útitársát, a konzerves sertésmájkrémet teszteltük a Pénzcentrum kibővített szerkesztőségével. A vaktesztben a kinézetre, állagra és természetesen az ízre fókuszáltunk. Zsemlefalatkára kenve tálaltuk a kóstolóknak a májkrémeket, akik még az összhatást is pontozták, és leírhatták a megjegyzéseiket is.
Alaposan körbejártuk a magyar üzlethálózatokat, a nagy keresésben összesen 8 konzerves vagy éppen dobozos sertésmájkrémet sikerült összegyűjtenünk. A 11 tesztelő a következő termékeket kóstolhatta meg:
- 1. Globus sertésmájkrém; 79 Ft/65 gr
- 2. Sertésmájkrém (arany-piros csomagolás); 89 Ft/62 gr
- 3. Auchan sertésmájkrém (dobozos); 99 Ft/105 gr
- 4. Sertésmájaskrém (fehér-barna csomagolás); 59 Ft/65 gr
- 5. Sertésmájaskrém (dobozos); 55 Ft/50 gr
- 6. Tesco sertésmájkrém; 69 Ft/65 gr
- 7. Hamé sertésmájkrém (dobozos); 225 Ft/105 gr
- 8. Lidl (Baroni) sertésmájkrém; 69 FT/62 gr
A következő szempontokra: külső, íz, állag, összhatás 10-10 pontot lehetett adni így akár a 11 tesztelő 440 pontot adhatott volna a nyertes terméknek, ám ettől az jóval alulmaradt.
A kritikákból nem volt hiány, volt aki műanyag vagy fém ízt érzett, de akadtak olyanok is, akik éppen íztelennek vagy csak borzasztónak találtak egy-egy májkrémet. A kóstolók több esetben érezték savanyúnak a krémet vagy csak egyszerűen a macskatáphoz hasonlították. Volt pár pozitív megjegyzés is, a legmagasabb pontszámot elért Hamé májkrémhez többen írták a "nem is rossz" illetve az "egész jó" kifejezéseket. Az ár-érték arány versenyben azonban egészen más lett az eredmény.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tényleg jobb a dobozos?
Valószínűleg nem alaptalan a megérzésünk, ha szívesebben nyúlunk a polcon a dobozos májkrémekhez, hiszen mind az összetettben és mind az ár-érték arányban is a dobozos termékek nyertek. Persze akadt azért olyan dobozos májkrém is, ami a versenyben eléggé alulmaradt.
Amennyiben mindezek után arra jutottuk, hogy szívsebben készítenénk el otthon saját magunk a májkrémet, ezzel kihagyva az összetevőkből például a búza vagy éppen a szójalisztet, akkor így fogjunk neki:
Májkrém házilag
Ízlés szerint választhatunk, sertés, pulyka - vagy akár csirkemájat is, ebből 300 grammra van szükségünk. Ezen kívül kell 2 fej vöröshagyma, 150 gramm vaj, só, bors, és egy evőkanál majoránna. Az elkészítési idő 30 perc, ezekkel a lépésekkel:
- 1. A hagymát apróra vágjuk, majd a vajon egy kicsit megpároljuk.
- 2. A májat megtisztítjuk és tetszés szerint feldaraboljuk, majd a fűszerekkel együtt rádobjuk a hagymára.
- 3. Körülbelül 20 perc összesütés után az egészet egy merülő mixerrel pépesítjük. Ekkor még egy kicsit híg, de kihűlés után nagyszerű, kenhető állagú lesz.
A receptet az ApróSéftől lestük el. Ebben a verzióban nem használunk hájat, de több receptet is találunk amiben szerepel, ezért ha akarjuk, azzal is gazdagíthatjuk a májkrémünket.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








