Megnyílt a török ruhaboltlánc, a Koton első budapesti üzlete, egy vidózó vásárló szerint elég borsos árakkal. Mit nyújt a Koton, amit más boltláncok nem tudnak?
Nagyon nem mindegy, milyen zene szól akkor, amikor vásárolunk: kevesen gondolnák, hogy az áruházi zenék kiválasztása komoly szakértelmet igénylő munka. Egészen más szól egy hipermarketben délelőtt, mint éjszaka, és az sem véletlen, hogy másodpercek alatt kifordulunk egy olyan ruhaboltból, ahol üvölt a lakossági techno. A Pénzcentrum mutatja az áruházi zenék titkait.
Olyan fontos, mint a berendezés
A berendezéshez, az eladók ruházatához hasonlóan egy áruház a zenével is kommunikál, építi (esetleg rombolja) a róla kialakított képet - mondta el a Pénzcentrumnak Sziklay-Pap Ferenc, a több száz áruházban zenét szolgáltató 3G Multimédia Kft ügyvezetője. A szakember szerint minden boltnak érdemes kialakítania saját (háttér)zenei koncepcióját: ehhez ez ugyanakkor nem konkrét dalokat, stílusokat érdemes meghatározni, sokkal inkább az adott napszakhoz kapcsolható vásárlási profilokat.
Egy hipermarketben például jellemzően más csoportok vásárolnak reggel, napközben, este és éjszaka, így más-más zene az, ami számukra érdekes lehet. Az áruházi zeneszolgáltatók a délutáni /koraesti csúcsban például gyorsabb zenékkel tudnak ösztönözni a hatékonyabb vásárlásra, ugyanakkor reggel és délelőtt az idősebb vásárlók vannak többségben, akik viszont nyugodtabb dallamokat részesítenek előnyben. Éjszaka pedig sok, buliba menő, vagy buliból érkező fiatal vásárol alkoholt, energiaitalt, vagy chipset - ilyenkor az ő zenei ízlésükhöz közel álló, gyorsabb tánczenék működhetnek.
Az ügyvezető szerint vannak olyan boltok, amelyek kimondottan kérik, hogy az éjszakai idősávban - hajnali 2-3 körül gyorsabb, progresszív elektronikus zenék szóljanak: ezzel ugyanis növelhető a polcfeltöltő dolgozók hatékonysága.
Persze a túlzásba vitt karácsonyi zenéket sokszor már a dolgozók sem bírják: a zeneszolgáltatók ezért is igyekeznek lebeszélni az üzletvezetőket arról, hogy túl korán, már november elejétől csak a Jingle Bells és a Last Christmas szóljon.
Érdekes, hogy milyen módon jut el a zene az adott boltba: van, ahol CD-lemezeket visznek az üzletbe, de a legmodernebb technológiák már természetesen online alapon működnek. A 3G Multimédia ügyvezetője szerint ezt a fejlettebb technológiát azért választja egyre több bolt, étterem, mert egy központi helyről vezérlik, azonnal bele tudnak nyúlni a zenei repertoárba, sőt, az aktuális információkat is rögtön kezelni tudják (például hogy egy adott időszakban kóstoltatás van az üzletben). És persze még mindig sok olyan bolttal találkozhatunk, ahol valamelyik kereskedelmi rádió szól.
Tényleg felpörgeti a vásárlást a gyorsabb zene
- tudtuk meg Kiss Lászlótól, a piac másik nagy szereplőjének számító Mood Media country managerétől.
A szakember elmondta, náluk az összes idei top nemzetközi sláger lejátszásra került valamelyik csatornában. A Happy náluk is meghatározó volt, de sokszor került a lejátszási listákba a Rather Be a Clean Bandit-tól. Most a Taylor Swift Shake it off-ja is sokszor hangzik el az üzletekben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyar zenék aránya 5-10 százaléknál nem szokott magasabb lenni, azonban a várakozások szerint ez mindenképpen növekedni fog. A magyar dalok közül Ruzsa Magdi Szerelem című száma gyakran szólt az áruházakban.
Ha nem szól zene, az is baj
Két esetben csökken a vásárlás: ha egyáltalán nem szól zene az áruházban, és ha nagyon tolakodó vagy zavaró zene szól - tudtuk meg az IKEAMagyarországtól.
A lakberendezési láncnál a zenei repertoárt a szolgáltató mindig a a helyhez illő tartalommal hozza létre, az adott vásárló- és látogatói kör jellemzői szerint. A dalokat például bpm-mutatószám (azaz "gyorsaság") szerint is osztályozza, hogy a gyorsabb dalokkal energizáló hatást, lassabb dalokkal pedig kellemes atmoszférat teremthessenek. A háttérzene célja, hogy ne legyen zavaró, ugyanakkor élménnyé tegye a vásárlással töltött időt.
Az azonban az IKEA-nál nem fontos, hogy aktuális slágerek legyenek a repertoáron, a fő szempont, hogy a zene kellemes legyen, és hogy élvezetessé tegye a vásárlást.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
-
Az első nyugdíj jóval alacsonyabb lesz az utolsó fizetésnél
Aki időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Itt az ősz, most sokan kezdenek el futni: mutatjuk, mire figyelj, hogy vágj bele
Októberben jön a SPAR Budapest Maraton® Fesztivál is: még te is fel tudsz készülni.
-
Hogyan lehet egyszerre impozáns és hatékony egy otthon? (x)
A 21. század otthona egyszerre kényelmes, lenyűgöző és energiahatékony. De hogyan érjük el, hogy a dizájn, a komfort és az energiaspórolás szempontjai is érvényesüljenek?
-
Ismét a Rossmann lett a Legjobb Munkahely (x)
A Rossmann Magyarország második alkalommal nyerte el a Kincentric által végzett munkavállalói elégedettségi felmérés alapján a Legjobb Munkahely címet.