Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Adventi sorozatunk tizennyolcadik részében felfedjük a titkot: így lehet akár 5 perc alatt elintézni a karácsonyi nagy élelmiszervásárlást. Nem, a gyorsaság nem megy az olcsóság rovására.
A legtöbben a karácsonyi vásárlás gondolatától is irtóznak az ünnepek közeledtével, és különösen nehezen viselik, ha az ajándékok megvétele után még az élelmiszerekért is rohangálniuk kell. Macerának tekintik, hosszadalmas procedúrának. Pedig egy apró trükkel nagyon gyorsan, akár 5 perc alatt lezavarható a karácsonyi élelmiszervásár, legalábbis a Mirror cikke szerint.
Hogy mi a titok? A gigantikus szupermarketek ugyan tele vannak akciókkal, de ha mindent ott vásárolunk meg, egyáltalán nem biztos, hogy spórolunk és kevesebbet költünk összességében. Mert a többi termék, lehet hogy drágább, illetve olyasmit is megkívánhatunk, amire semmi szükségünk. Mivel több időt töltönk a bebarangolásával, több időnk van arra, hogy olyat vegyünk, amire nincs szükségünk.
Ezzel szemben a kisboltokban egyrészt a közeli lejáratú termékek gyakran szintén akciósak. Így árban egyáltalán nem biztos, hogy rosszabbul járunk, úgyis megesszük ezeket az elkövetkező pár napban. Másrészt pedig sokkal nyugodtabb körülmények között, és rövidebb idő alatt tudunk vásárolni.
A fent említett cikkben egy nagy áruházlánc egyik üzletét, és egy kisboltot vetettek össze ár és vásárlási sebesség szempontjából. Ez utóbbinál vizsgált tényező volt a tömeg is, aminek hiányában nyilván a kisbolt jóval gyorsabban bejárható volt. A teszt Angliában zajlott, és végül kiderült, hogy a kisboltban majdnem másfél fonttal, azaz 600 forinttal kevesebbet költöttek a nagybevásárlás során. Az ő megfigyeléseik szerint az általános tendencia az, hogy bizonyos termékek drágábbak a kisboltokban, például az alkohol, vagy a zöldségek, míg a friss hús olcsóbb.
A Pénzcentrum adventi naptára spórolóknak
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Pénzcentrum idén adventi naptárral kedveskedik spórolós olvasóinak. Naponta újabb és újabb tippeket, trükköket adunk, hogy az idei karácsony vége ne egy újabb pénzügyi krach legyen. Összegyűjtött "jókívánságainkat" bármikor megtalálod címlapunkon, az adventi naptár címkére kattintva (lásd az alábbi képen).
Legutóbbi tippünket ITT találod.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







