Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Egyérintéses, érintés nélküli fizetés, contactless bankkártya: számos elnevezéssel találkozhatunk a mindennapokban, amikor a bankkártyánkat csak a terminálhoz tartva szeretnénk fizetni. Egy egységes, magyar elnevezés megtalálására írt ki éppen ezért pályázatot a Bankszövetség.
Az egyérintéses fizetési módszer magyar elnevezésének megtalálására hirdetett pályázatot szeptember közepén a Magyar Bankszövetség. A "Minek nevezzelek?" névkereső pályázatra a szűk hónap alatt közel 3000 javaslat, és 1270 pályázat érkezett összesen.
Fizethetek érintéssel?
- mondta el Bartha Lajos, a Bankszövetség igazgatója. Hozzátette, hogy utoljára körülbelül 2007-ben volt egyenlő a kártyás fizetések és a készpénzfelvételek száma, azóta folyamatosan növekszik a kártyás fizetések száma. Ma már nagyjából évente átlagosan 30 tranzakciót bonyolítunk le egy-egy kártyával (ami egy skandináv ország átlagának körülbelül nyolcada).
Az utóbbi időszak fejleménye az érintőkártyák megjelenése és elterjedése. Tulajdonképpen az elmúlt két évben kezdtek el igazán népszerűvé válni az ilyen típusú plasztikok.
Az érintés nélküli fizetésre alkalmas POS-terminálok száma közel 38 ezer (több mint 42 százaléka a POS infrastruktúrának). Hazánkban a piaci szereplők jelentős része kínálja az érintésmentes fizetési megoldást. Mindkét kártyatársaság bevezette a technológiát itthoni gyakorlatába is (MasterCard PayPass és Visa payWave).
Körülbelül 70 ezer helyen lehet most Magyarországon bankkártyával fizetni. Ez azt jelenti, hogy körülbelül minden harmadik kereskedelmi egységben lehet készpénz nélkül is vásárolni.
Minek nevezzelek?
Az alig egy hónapig tartó pályázatra az 1270 jelentkező körülbelül 3000 javaslatot küldött be. A zsűri fontosnak tartotta, hogy könnyen megjegyezhető szó legyen, mind a fizetési mód, mind az eszköz elnevezését illetően. Így - habár a Bankszövetség főtitkárának a kedvence a "Tacsikártya" volt, utalva az angol "to touch", azaz érinteni szóra - a nyertesek a fizetési eszközre és a fizetési módra
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
lettek.
A bankkártya elnevezés kategória győztese Rozsnyai Sándor, míg a fizetési mód kategóriáé Horváth Edina lettek. A különdíjat Zahoránszky Dávid vihette el, ő az "ÉrinTőke" elnevezéssel pályázott.
Érdekes megoldások
A pályázat során a zsűri azt is szem előtt tartotta, hogy ne csak a köznyelvben legyen jó szó, de a szakmában is legyen népszerű és elfogadott. Fontos volt ugyanakkor, hogy valamit a legfontosabb jelentés-összetevőből is tartalmazzon a kifejezés. Ezért maradtak az érintéssel kapcsolatos kategóriánál a nyertesek kiválasztásakor. A pályázók leginkább a gyors mozgást helyezték előtérbe:
- odatart
- érint
- suhint
- tapogat
- letapogat
De számos más megoldás is érkezett, így többek között az alábbi javaslatok is megjelentek a pályázatok között:
- odatartókártya
- röppentő
- pittyentő
- surrantó
- lehúzó
- elhúzó
- csúsztató
- csippantó
- villámkártya
- passzkártya
- szellőkártya
- tüsténtkártya
- közelkártya
- perk
- tedd-vedd kártya
- add-vidd kártya
- tapinttárca
- csúszka
- villancs
- okoskártya
- vizsla
- kincsem
- Rubik
- huss
- ÉNkártya (érintés nélküli)
- Noé kártyája
- CoCa (contactless card)
- pitypeták
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








