Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Több mint 16 ezer ellenőrzött tétel, csaknem 4 millió forint összértékű forgalomból kivont termék, 4000 megvizsgált létesítmény és 37 millió forint bírság a nyári szezonális élelmiszerlánc ellenőrzés július 1. és 31. közötti első szakaszának mérlege. A táborok, éttermek, előállító helyek mellett az élelmiszerbiztonsági ellenőrök vizsgálták többek között olyan népszerű rendezvények ideiglenes vendéglátó helyeit is, mint az OZORA Fesztivál, a Balaton Sound, az EFOTT és a Forma 1.
A teljes élelmiszerláncra kiterjedő, országosan összehangolt ellenőrzések során a szakemberek kiemelten vizsgálták a nyári időszakhoz kapcsolódó élelmiszereket (pl. cukrászsütemények, hamburger, gyros, hazai természetes vizekből származó halak, grill termékek, görögdinnye, szezonális zöldség-gyümölcs), az ifjúsági és gyermektáborok étkeztetését, az idegenforgalmi szempontból frekventált helyen működő vendéglátó létesítményeket (büfék, cukrászdák, fagylaltozók, éttermek stb.), a nagy tömegeket megmozgató rendezvényeken történő élelmiszer-forgalmazást és a halsütödéket is.
Az első szakasz részeredményei alapján számos területen javulás tapasztalható. A 4067 ellenőrzött létesítménynél 25 esetben kellett elrendelni a tevékenység korlátozását, 118 alkalommal figyelmeztettek és 251 estben bírságoltak a szakemberek. A hiányosságok leginkább a higiéniai feltételekkel, a dolgozó egészségügyi alkalmasságával, képzettségével és a forgalmazott termékek minőségével kapcsolatban merültek fel.
A termékeknél nőtt a jelöléssel kapcsolatos hibák, valamint az engedély vagy bejelentés nélküli, ismeretlen eredetű élelmiszer tételek száma. A szakemberek összesen 16 386 tételt vizsgáltak, mintegy 30 tonna terméket vontak ki a forgalomból 3 850 989 forint értékben. A nyári szezonális élelmiszerlánc ellenőrzések augusztus végéig folytatódnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








