Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Brit tudósok - pontosabban fogyasztóvédők - szerint nagyon nem mindegy, mit mikor vásárolunk. Mutatjuk a naptárat.
A rutinos vásárlók (különösen azok, akik gyakran böngészik a webshopokat, akár a külföldieket is) valószínűleg tudják, hogy mikor vannak a nagyobb leárazások. Arra azonban kevesebben gondolnak, hogy az év összes hónapjában találnak olyan termékeket, amiket bizonyos okokból olcsóbban vehetnek meg egy adott időszakban.
Sokat spórolhatnak azok, akik kivárják a megfelelő időszakot egy-egy drágább termék vásárlásánál - állítja a Which? című brit fogyasztói magazin. A lap kutatása szerint nagyon nem mindegy, hogy mikor vásárolunk például használt autót, vagy műszaki cikket.
Az egyes termékeknek ugyanis szezonálisan változik az ára, évről-évre ismétlődve, például az időjárástól, az iskolakezdéstől, egy-egy nagyobb sporteseménytől, vagy épp a nyaralási szezontól függően.
De lássuk, hogy a Which? szerint mit mikor - és miért épp akkor - éri meg vásárolni:
Január: műszaki cikkek, szórakoztató elektronika - a karácsony utáni leértékelések jegyében.
Február: háztartási gépek, konyhai felszerelések - ekkorra már a hűtőszekrényekig, a mosógépekig is elérnek a januári leértékelések.
Március: használt autók - sok gyártó tavasszal dobja piacra az új modelleket, sokan ezekre vadásznak, és eladják régi kocsijukat.
Április: barkács-hobby szerszámok, alapanyagok - a húsvéti, tavaszi időszak a "csináld magad" csúcsszezonja, a (barkács)boltok egymással versengve jönnek ki az akciókkal ilyenkor.

Május: fényképezőgépek, kamerák - a nyaralási szezonra kijönnek az új modellek, tehát a régebbieket leakciózzák.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Június: televíziók - és a nyár az új tévék szezonját is jelenti, tehát a tavalyi modellekhez olcsóbban juthatunk hozzá.
Július: terepjárók - a nagy melegben kevésbé fogynak a nagy autók, így ilyenkor olcsóbbak a terepjárók (állítja a brit lap).
Augusztus: laptopok, mobiltelefonok - az iskolakezdéshez kapcsolódó akciók letörik az árakat.
Szeptember: konyhai felszerelések, edények - az üzletláncok az új tanévet kezdő - és otthonról elköltöző - egyetemistákra is gondolnak, és komoly akciókkal rukkolnak elő a konyhai felszereléseknél, gépeknél.
Október: kerti bútor - a szezon zárultával a lakberendezési láncok nagy leértékelésekkel igyekeznek megszabadulni készleteiktől.
November: sportautók, kabriók - a britek állítólag nem szeretnek a hideg időre sportkocsit venni, ezért ősszel a kereskedők nyomott áron szabadulnak meg a készletektől.
December: kávéfőzők - az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándék a kávéfőző, az üzletek egymással versengve nyomják le az árakat decemberben.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








