A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Néhány évvel ezelőtt augusztusig kellett várni a nyári ruházati leárazásokra, mára azonban - az átalakuló vásárlási szokások miatt - megváltozott a helyzet. Az elmúlt hetekben ugyanis már megjelentek a leértékeléseket jelző táblák a bevásárlóközpontokban, a kereskedők a tavaszi/nyári kollekciók számottevő részét akciós áron kínálják. Vannak azonban olyanok is, akik irreálisan magas engedményekkel csalogatják be a vevőket.
Látványosan korán érkeztek idén a nyári leértékelések. A bevásárlóközpontokban már június közepén megjelentek az árleszállítást jelző "SALE" feliratok, a boltosok fokozatosan egyre több terméket kínálnak akciós áron.
Korábban ezek a leértékelések csak július végén - augusztus elején indultak be, a megváltozott fogyasztói szokásokat jelzi, hogy hónapokkal kell előrehozni az árleszállításokat - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak egy, a ruházati piacot közelről ismerő forrás. A vevőket szinte már csak az akciókkal lehet becsábítani a butikokba, kimondottan igénylik, hogy valamilyen kedvezményt (például egyet fizet, kettőt kap) nyújtsanak számukra.
Ezt viszont sokan ki is használják - állítja informátorunk - aki szerint azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
Úgy tudjuk, a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban keresnek menedéket. A nagyobb forgalom általában a hónapok elején, a fizetésnapok után jelentkezik.
A helyzet ellentmondásosságát jól mutatja, hogy több boltban már most, júniusban megjelent az őszi kollekció: a kereskedők ugyanis azzal számolnak, hogy az akciós cikkekre vadászó vásárlók könnyebben elcsábulnak egy-egy drágább ruha vagy cipő láttán is.
Mit érdemes ilyenkor venni?
A Pénzcentrum.hu a budapesti plázákban azt tapasztalta, hogy a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletek kínálják: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi
alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Érdemes most vásárolni
nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a
strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább
márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül
a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat
- igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál
kezdődnek.
Aki
cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi
bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább
15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony
cipőket, papucsokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1800-2500 forintért is hozzájuthatunk.
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők (érdemes most vásárolni a nyári esküvőkre), de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban