Az egyes promóciókban akciósnak hirdetett termékek száma nagyarányú volt a nem akciós termékekéhez képest, az akciós időszak pedig hosszabb az akció nélküli időszaknál.
Néhány évvel ezelőtt augusztusig kellett várni a nyári ruházati leárazásokra, mára azonban - az átalakuló vásárlási szokások miatt - megváltozott a helyzet. Az elmúlt hetekben ugyanis már megjelentek a leértékeléseket jelző táblák a bevásárlóközpontokban, a kereskedők a tavaszi/nyári kollekciók számottevő részét akciós áron kínálják. Vannak azonban olyanok is, akik irreálisan magas engedményekkel csalogatják be a vevőket.
Látványosan korán érkeztek idén a nyári leértékelések. A bevásárlóközpontokban már június közepén megjelentek az árleszállítást jelző "SALE" feliratok, a boltosok fokozatosan egyre több terméket kínálnak akciós áron.
Korábban ezek a leértékelések csak július végén - augusztus elején indultak be, a megváltozott fogyasztói szokásokat jelzi, hogy hónapokkal kell előrehozni az árleszállításokat - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak egy, a ruházati piacot közelről ismerő forrás. A vevőket szinte már csak az akciókkal lehet becsábítani a butikokba, kimondottan igénylik, hogy valamilyen kedvezményt (például egyet fizet, kettőt kap) nyújtsanak számukra.
Ezt viszont sokan ki is használják - állítja informátorunk - aki szerint azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
Úgy tudjuk, a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban keresnek menedéket. A nagyobb forgalom általában a hónapok elején, a fizetésnapok után jelentkezik.
A helyzet ellentmondásosságát jól mutatja, hogy több boltban már most, júniusban megjelent az őszi kollekció: a kereskedők ugyanis azzal számolnak, hogy az akciós cikkekre vadászó vásárlók könnyebben elcsábulnak egy-egy drágább ruha vagy cipő láttán is.
Mit érdemes ilyenkor venni?
A Pénzcentrum.hu a budapesti plázákban azt tapasztalta, hogy a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletek kínálják: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi
alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Érdemes most vásárolni
nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a
strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább
márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül
a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat
- igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál
kezdődnek.

Aki
cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi
bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább
15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony
cipőket, papucsokat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1800-2500 forintért is hozzájuthatunk.
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők (érdemes most vásárolni a nyári esküvőkre), de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








