Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is.
Néhány évvel ezelőtt augusztusig kellett várni a nyári ruházati leárazásokra, mára azonban - az átalakuló vásárlási szokások miatt - megváltozott a helyzet. Az elmúlt hetekben ugyanis már megjelentek a leértékeléseket jelző táblák a bevásárlóközpontokban, a kereskedők a tavaszi/nyári kollekciók számottevő részét akciós áron kínálják. Vannak azonban olyanok is, akik irreálisan magas engedményekkel csalogatják be a vevőket.
Látványosan korán érkeztek idén a nyári leértékelések. A bevásárlóközpontokban már június közepén megjelentek az árleszállítást jelző "SALE" feliratok, a boltosok fokozatosan egyre több terméket kínálnak akciós áron.
Korábban ezek a leértékelések csak július végén - augusztus elején indultak be, a megváltozott fogyasztói szokásokat jelzi, hogy hónapokkal kell előrehozni az árleszállításokat - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak egy, a ruházati piacot közelről ismerő forrás. A vevőket szinte már csak az akciókkal lehet becsábítani a butikokba, kimondottan igénylik, hogy valamilyen kedvezményt (például egyet fizet, kettőt kap) nyújtsanak számukra.
Ezt viszont sokan ki is használják - állítja informátorunk - aki szerint azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
Úgy tudjuk, a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban keresnek menedéket. A nagyobb forgalom általában a hónapok elején, a fizetésnapok után jelentkezik.
A helyzet ellentmondásosságát jól mutatja, hogy több boltban már most, júniusban megjelent az őszi kollekció: a kereskedők ugyanis azzal számolnak, hogy az akciós cikkekre vadászó vásárlók könnyebben elcsábulnak egy-egy drágább ruha vagy cipő láttán is.
Mit érdemes ilyenkor venni?
A Pénzcentrum.hu a budapesti plázákban azt tapasztalta, hogy a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletek kínálják: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi
alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Érdemes most vásárolni
nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a
strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább
márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül
a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat
- igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál
kezdődnek.

Aki
cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi
bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább
15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony
cipőket, papucsokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1800-2500 forintért is hozzájuthatunk.
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők (érdemes most vásárolni a nyári esküvőkre), de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


