28 °C Budapest

Már ezzel is trükköznek a boltosok?

Pénzcentrum
2013. május 17. 15:03

Érdekes lépésre szánta el magát a britek kedvenc "százforintos" boltja. A Poundland nevével ellentétben eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért kínálta termékeit, most viszont árat csökkentett.

"Taktikai okokból" változtatta meg árazási struktúráját Nagy-Britannia egyik legnépszerűbb "százforintos" boltja, a Poundland. A nevével ellentétben termékeit eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért árusító üzletlánc a kemény konkurenciával indokolta, hogy üzletei egy részében ezentúl 97 pennyért (335 forint) ad minden egyes árucikket.

Szakértők szerint a fenti példa is jól mutatja, hogy a vásárlókért folytatott kiélezett versenyében az üzletláncok még a legapróbb lehetőséget is megragadják a fogyasztás növelésére. A rendkívül gyorsan terjeszkedő Poundland egyébként nemrég azzal került be a hírekbe, hogy az alacsony árért cserébe a megszokottnál kisebb súlyú és méretű termékeket kínál: eléri a gyártóknál, hogy más kiszerelésben szállítsák neki az ismert márkás termékeket, például egy liter tej helyett mindössze 750 ml van a dobozban, vagy a szigetországban általános 800 grammos kenyér helyett mindössze 600 gramm van a csomagban.

Gorkan Ahmetoglu, a Londoni Egyetem fogyasztói magatartással foglalkozó pszichológusa nemrég a Telegraph című lapnak elmondta, hogy a leértékelések, árengedmények egyfajta biológiai folyamatot indítanak el a vásárlók fejében. Az árengedményt ugyanis egyfajta jutalomként értelmezzük, erre az impulzusra pedig vásárlással, fogyasztással reagálunk. Az ilyen boltok pedig tipikus példái annak, hogy sok szükségtelen, felesleges terméket is megvásárolunk.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?