27 °C Budapest

Már ezzel is trükköznek a boltosok?

Pénzcentrum
2013. május 17. 15:03

Érdekes lépésre szánta el magát a britek kedvenc "százforintos" boltja. A Poundland nevével ellentétben eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért kínálta termékeit, most viszont árat csökkentett.

"Taktikai okokból" változtatta meg árazási struktúráját Nagy-Britannia egyik legnépszerűbb "százforintos" boltja, a Poundland. A nevével ellentétben termékeit eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért árusító üzletlánc a kemény konkurenciával indokolta, hogy üzletei egy részében ezentúl 97 pennyért (335 forint) ad minden egyes árucikket.

Szakértők szerint a fenti példa is jól mutatja, hogy a vásárlókért folytatott kiélezett versenyében az üzletláncok még a legapróbb lehetőséget is megragadják a fogyasztás növelésére. A rendkívül gyorsan terjeszkedő Poundland egyébként nemrég azzal került be a hírekbe, hogy az alacsony árért cserébe a megszokottnál kisebb súlyú és méretű termékeket kínál: eléri a gyártóknál, hogy más kiszerelésben szállítsák neki az ismert márkás termékeket, például egy liter tej helyett mindössze 750 ml van a dobozban, vagy a szigetországban általános 800 grammos kenyér helyett mindössze 600 gramm van a csomagban.

Gorkan Ahmetoglu, a Londoni Egyetem fogyasztói magatartással foglalkozó pszichológusa nemrég a Telegraph című lapnak elmondta, hogy a leértékelések, árengedmények egyfajta biológiai folyamatot indítanak el a vásárlók fejében. Az árengedményt ugyanis egyfajta jutalomként értelmezzük, erre az impulzusra pedig vásárlással, fogyasztással reagálunk. Az ilyen boltok pedig tipikus példái annak, hogy sok szükségtelen, felesleges terméket is megvásárolunk.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen egyszerűen keresheted rommá magad egy webshoppal: a profik így csinálják!

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.

Érik a forradalom a magyar iskolákban: lépni kell, különben nincs jövője a gyerekeknek

Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.

Különleges kávék jelentek meg itthon: az elit már csak ezt issza, ez bennük az extra

Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 27. péntek
Hella
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?