Hagyományos, egyszerűbb süteményeket vegyünk fel a menübe, amelyek olcsóbban elkészíthetők, de mégis finomak.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége április 17-én első fokon pert nyert a Magyar Telekommal szemben. A fogyasztóvédelmi szövetség azért fordult bírósághoz, mert a Magyar Telekom tranzakciós díjat számított fel azoknak, akik személyesen vagy postai úton fizették be számláikat. A Fővárosi Törvényszék megállapította, hogy a Magyar Telekom által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, épp ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította.
Pert vesztett a Telekom
A Magyar Telekom 2012. május 1-től 2012. november 17-ig a személyesen vagy postai úton befizetésre kerülő számlák esetében 142 Ft-os tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek, mert a befizetés előbb említésre került módjait választották, áll a Feosz közleményében. A szövetség emiatt bírósághoz fordult, a Fővárosi Törvényszék a 2013. április 17-én kihirdetésre került ítéletében a Szövetségnek adott igazat.
A bíróság rámutatott, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a Távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.
A bíróság egyetértett azzal is, hogy a vállalkozás úgy számította fel a 142 Ft-os tranzakciós költséget, hogy azt semmivel sem ellentételezte: indokolatlan megkülönböztetést alkalmazott tehát a személyes-, valamint a postai csekkes fizetési módot választó fogyasztók és a befizetés egyéb formájában számláit kiegyenlítő ügyfelei között, áll a Feosz közleményében.
A Fővárosi Törvényszék a fentiek miatt megállapította, hogy a Magyar Telekom által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, épp ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította. Ebbe a körbe tartoznak azok a fogyasztók, akik a szolgáltató vezetékes telefon-, illetve helyhez kötött műsorterjesztési-, valamint az utólag és előre fizetett mobil rádiótelefon szolgáltatását vették igénybe, és akár csak egyszer is felszámításra került e szolgáltatások esetében részükre a postai sárga csekken vagy a személyes ügyfélkapcsolati pontokon történő befizetéskor a 142 Ft-os tranzakciós díj.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége arra kéri a Magyar Telekom Nyrt-t, hogy az elsőfokú ítélet jogerőssé válása esetén önként teljesítse a fogyasztók igényét és részükre fizesse vissza a 2012. május 1. és 2012. november 17. közötti, érvénytelen szerződési feltételek alapján kiszámlázásra került díjakat.
Reagált a Magyar Telekom
A Magyar Telekom azt közölte: továbbra is fenntartja, hogy a 2012. május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán 2012. november 17-vel megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak. A cég álláspontja szerint gyakorlatának helyességét támasztja alá a média és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybevevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember elsejétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól.
A Telekom az első fokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni. A Telekom a készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára - írta a Telekom. A közleményben hozzáteszik: a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedésnek köszönhetően több mint duplájára emelkedett.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








