8 °C Budapest

Kiderült, mikor indulhat a Tesco webshopja Magyarországon

2013. február 15. 05:33

Március 4-én, hétfőn indulhat Magyarországon a Tesco Online Bevásárlás - értesült a Pénzcentrum.hu. Információink szerint elképzelhető, hogy az online vásárlási felületet már néhány nappal korábban "élesítik", azonban úgy tudjuk, a házhoz szállítás a tavasz első hétfőjétől kezdődik.

Március első hétfőjén indíthatja házhoz szállítási projektjét a Tesco - értesült a Pénzcentrum.hu Információink szerint az is elképzelhető, hogy az áruházlánc online vásárlási felülete már néhány nappal korábban "élesedik".

A Tesco Online Bevásárlás hirdetését már hetekkel ezelőtt elkezdték, az áruházlánc honlapján előzetes regisztrációt végezhetnek az érdeklődők. Ezzel feltételezhetően az (is) volt az áruházlánc célja, hogy megnézze, honnan érkeznek a hivatalos honlap látogatói (szükséges megadni az e-mail cím mellett az irányítószámot is), az ország mely területeiről érdeklődnek a szolgáltatás iránt.

Keresik a munkatársakat

Fejlemény továbbá Tesco-webshop ügyben, hogy keresnek dolgozókat is, kifejezetten az e-vásárlási üzletághoz. Az, hogy kiszállítási munkatárs pozícióra keresnek új dolgozókat, azt is jelenti - jelentheti, hogy a Tesco nem külsős szállítócéggel, hanem saját erőből oldja majd meg a megrendelt termékek házhoz szállítását. A munkatársak feladata lesz, hogy a vásárlók otthonába, "akár egyenesen hűtőszekrényükig" vigyék a termékeket.

A kiszállítási munkatársak főbb feladatai közé tartozik, az összekészített termékek eljuttatása a megrendelőhöz a megfelelő minőségben, mennyiségben és meghatározott időben; az áruk specifikációjának folyamatos figyelembe vétele a kiszállítás során (pl. árukezelés a fogyaszthatóság szempontjából, használati utasítás, tartozékok megléte); a vásárlók udvarias kiszolgálása, kérdéseik megválaszolása; a kiszállítás folyamatos dokumentálása, a vásárlói visszajelzések rögzítése és továbbítása is.

Forrás: tesco.hu


Információink szerint - a környező országokhoz hasonlóan - a Tesco Magyarországon első körben a fővárosban, illetve a környező településeken (Pest-megyében) indítja majd a szolgáltatást, a későbbiekben térhet át országos lefedettségre. Ezt támasztja alá az is, hogy a kiszállítási munkatársaknak budaörsi és budapesti (Bécsi út) bázisokon kell majd dolgozniuk.

Mikor lép a konkurencia?

Kérdés, hogy a Tesco után melyik lesz a következő nagy áruházlánc, amely az online piacra lép. A napokban Dominique Docoux, az Auchan vezérigazgatója beszélt arról, hogy szerepel a tervekben a webshop és a házhoz szállítás kialakítása, hónapok óta dolgoznak a koncepción. Olyan megoldást keresnek, ami megfelelően kiszolgálja a vásárlókat, és tartós, gazdaságos piaci jelentétet jelent. Dominique Docoux szerint a piac felkészült, a vásárlók készen állnak, az Auchan ugyanakkor egyelőre nem lebegteti az internetes kereskedelem elindítását, nem jelentenek be konkrét indulási időpontot. Mint elmondta, Budapesten és környékén a megvásárolt nagy háztartási készülékek 80 százalékát már most is házhoz szállítják - ez egyfajta alapot, mintát jelenthet az induláshoz.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az Auchan "anyaországában", Franciaországban például bevált a drive-rendszer (a vevők áruházban 5 perc alatt felveszik az előre, online megrendelt termékeket), ugyanakkor a ez a koncepció sok más országban nem működik. A vezérigazgató véleménye szerint egy olyan modell is megvalósulhat, ami egyfajta keveréke lesz a drive-rendszernek és a helyszíni vásárlásnak, például úgy, hogy a vevők felveszik az előre megrendelt termékeket és emellett még vásárolnak is a boltban.

Fehér István, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője néhány hete az MTI megkereséséreazt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.

Dübörög az online kereskedelem

Miközben a hazai kiskereskedelem még mindig válsággal küzd, az internetes kereskedők nem panaszkodhatnak. Az elmúlt egy évben 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online. A forgalom tavaly megközelítette a 177 milliárd forintot (ez a teljes kiskereskedelemi forgalom 3 százaléka), ami mintegy 14 százalékos bővülés a 2011-es, 155 milliárdhoz képest - derül ki az eNET - Telekom: "Jelentés az internetgazdaságról" című kutatásából.

Ráadásul az online vásárlások átlagos kosárértéke is magasabb, mint a hagyományos vásárlásoké. Interneten egy vevő egy alkalommal átlagosan hétezer forintot költ, míg a hagyományos kereskedelemben csak háromezret. Tehát az online vásárlók szívesebben költenek egyszerre nagyobb összeget, amit az is ösztönöz, hogy a legtöbb webáruház egy bizonyos összeghatár felett ingyenes szállítási lehetőséggel csalogatja őket.

A nők és férfiak aránya még kiegyenlített, de a számos, főleg nőket célzó, impulzív vásárlásra építő webáruháznak köszönhetően előfordulhat, hogy fél éven belül több nő fog vásárolni online, mint férfi. Az internetes kereskedőknek tehát egyre inkább fel kell készülniük a női igények kiszolgálására, ami sok esetben a weboldalak átalakítását is elkerülhetetlenné teszi.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem