Idén átlagosan mintegy 35 ezer forintot tervezünk költeni karácsonyi ajándékokra, s a vásárlók közül sokan a neten szerzik majd be a fa alá valót. Ugyanakkor a kártyás fizetés egyelőre még gyerekcipőben jár az online vásárlók körében; a hitelkártya használatának aránya csak minimális mértékben emelkedett tavalyhoz képest.
Az árukereső.hu online felmérése szerint a magyarok átlagosan 34 800 forintot terveznek költeni idén karácsonyi ajándékra, ami pontosan ezer forinttal több, mint 2010-ben. Ugyanakkor a kutatásból az is kiderült, hogy idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni idén, mint a nők, tehát a csökkenés különösen látványos a gyengébbik nem képviselőinek körében.
A válaszadók 69 százaléka tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Ez a 2010-es arányhoz képest számottevő növekedés! Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.
A válaszadók 85 százaléka tájékozódik az internetről, melyet a nagyáruházak akciós újságjai követnek. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra.
Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi, amit szeretne, s összesen néhány órát szánnak a vásárlásra. A vásárlók negyede ugyanakkor összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.
Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, műszaki termék, könyv és kozmetikum lesz. Tavalyhoz képest jóval népszerűbbek lettek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek majd elsősorban, a nők pedig természetesen a ruhák, könyvek és gyerekjátékok között válogatnak majd előszeretettel.
Nem fizetünk kártyával a neten
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az online vásárlás térnyerése nem jár együtt az online fizetés terjedésével - ez az egyik legfontosabb megállapítása a KutatóCentrum online vásárlási szokásokat vizsgáló 2011-es E-Shopping Reportjának. Míg a rendszeres internetezőkön belül az online vásárlók aránya 1 év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt, addig a bankkártya, illetve hitelkártya használatának aránya csak minimális mértékben emelkedett.
Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizetett bankkártyával - ez gyakorlatilag megegyezik az előző évi számokkal. A férfiak valamivel gyakrabban fizetnek ilyen módon, 38 százalékuk szokta online megrendeléskor bankkártyával is rendezni a számlát, míg a nőknek csak 22 százaléka.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház