Egy receptmódosítással csökkenti a jól ismert csokoládészeleteinek kalóriatartalmát a Mars élelmiszeripari vállalatóriás - írja a Daily Mail. A változtatás egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európa más országaiban forgalmazott édesipari termékekre vonatkozik, de akár már jövőre feltűnhetnek az új recept szerint gyártott csokik a magyar boltok polcain is.
Az eddig használt pálmaolaj helyett a jövő hónaptól kezdődően napraforgóolaj felhasználásával készülnek a Mars cég olyan közismert csokijai, mint például a Mars szelet, a Snickers vagy a Milky Way. A lépés eredményeképpen 15%-kal csökken a csokoládékban lévő telített zsírok mennyisége, egyelőre azonban csak az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában. A gyár szerint a módosításnak köszönhetően évente több mint 600 tonnával kevesebb telített zsírt fognak fogyasztani az édességeik révén a britek.
A változtatás egyelőre a Magyarországon árult csokoládékat nem érinti, mivel hazánkba nem az Egyesült Királyságból érkeznek ezek a szeletek - válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Mayer Zsolt, a Mars Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója. A szakember elmondta, hogy a módosított recept szerint készülő csokoládé várhatóan 2011-ben érhet el a magyar áruházak polcaira, miután átállították a termelést a cégcsoport lengyelországi üzemében. Először ugyanis a nyugat-európai piacokon történik meg a módosítás, és folyamatosan zajlik majd a receptúraváltás a nemzetközi cég többi üzemében.
A receptváltás költségeiről a Mars nem közölt pontos számokat, annyit azonban elárultak, hogy egy-egy hasonló módosítás több millió euró pluszköltséget okoz a vállalatnak. A cég képviselője ugyanakkor jelezte, hogy a többletköltségek nem fognak a fogyasztói árakban is megjelenni.
A Mars a cégcsoport termékeinek forgalmazásán kívül gyártó tevékenységet is végez Magyarországon. A Mars Magyarország Csongrád-Bokroson Európa egyik legjelentősebb állateledel-gyárát üzemelteti, ahonnan 43 országba szállítanak késztermékeket, és amely által a céget az ország 50 legnagyobb exportőre között tartják számon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni