A háztartások fogyasztási kiadásai továbbra is csökkenést mutatnak: a kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 első öt hónapjában és májusban egyaránt 4,7-4,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a májusi értékesítés volumene 0,5%-kal elmaradt az előző havitól - derül ki a KSH legfrissebb statisztikáiból.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első öt hónapjában 2768 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből májusban 605 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes-, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2010 első öt hónapjában 3,8, májusban 3,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz mérten. 2010 májusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) forgalmának volumene 4,3%-kal mérséklődött 2009 májusához képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem májusi volumene az előző hónap szintjén maradt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2010 első öt hónapjában 3,9, májusban 2,8%-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2010 májusában a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő illatszerüzletek és a csomagküldő hálózat eladásai növekedtek, miközben a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene csökkent. A legnagyobb mértékű visszaesés az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (16,8%) jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem eladásai 1,0%-kal maradtak el az áprilisban mért szinttől.
2010 májusában folytatódott az üzemanyagtöltő állomások eladásainak csökkenése: a forgalom volumene 2010 első öt hónapjában 9,8, májusban 11,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a májusi eladások 0,7%-kal mérséklődtek az áprilisihoz viszonyítva.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Eurostat gyorsbecslése szerint - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 májusában az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 0,5, az eurózóna országaiban 0,3%-kal növekedett a kiskereskedelmi forgalom volumene. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint hét tagállamban tapasztaltak növekedést, egyben stagnálást, tizenkettőben csökkenést. A legnagyobb mértékű növekedést (4,4%) Franciaországban, a legnagyobb visszaesést (10,7%) Litvániában mérték.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 2010 első öt hónapjában 28,2, májusban 10,8%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához viszonyítva.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


