Az éves forgalmi változás alapján már kezd talpra állni a magyar kiskereskedelem, igaz, havi alapon még inkább megtorpanásról beszélhetünk. A januári 0.6%-os növekedés után ugyanis februárban stagnált havi alapon a magyar kiskereskedelmi forgalom, az éves visszaesés mértéke viszont 5.6%-ról 4.3%-ra mérséklődött - jelentette a KSH.
2010 első két hónapjában 4.9%-os volumencsökkenést mért a magyar kiskereskedelemben a Központi Statisztikai Hivatal. Ez nominálisan 974 milliárd értékű áru forgalmazását jelenti az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben.

Ebből februárban 485 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 12%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva 2010 első két hónapjában 3.3, februárban 2.9%-kal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2010. februárban az eladások jelentős részét lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3.6%-kal maradtak el a 2009. februáritól.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene az előző év azonos időszakához képest 2010 első két hónapjában 5.3, februárban 3.7%-kal csökkent. 2010. februárban a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő használtcikk- és illatszerüzletek eladásai növekedtek, miközben a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene csökkent. A legnagyobb mértékű visszaesés (16.8%) továbbra is az iparcikk jellegű vegyes üzletek eladásaiban jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áras forgalma 0.6%-kal nőtt a januárihoz viszonyítva.
A Tesco vagy az Auchan a tavalyi év nyertese?
A Nielsen piackutató vállalat legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén a Tesco, a CBA és a Coop áll. A Tesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt.
A Tescót követő CBA 547,5, míg a Coop 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán. Mindkettő valamivel nagyobb mutatóval, mint egy évvel korábban. Utánuk következik, ahogyan az előző évben is, a Spar csoport 397,4 és a Reál 358 milliárd forinttal. Szintén növekedtek, egyik évről a másikra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A rangsorban második CBA 3 054 üzlete, a harmadik Coop 5 250 és az ötödik Reál 2 320 boltja együttesen több mint 10 500 egységet jelent. Így a három hazai tulajdonban lévő lánc együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli.
A statisztikákból kiderül: az egy négyzetméterre jutó forgalomban az Auchan már leelőzte Tescót. Az Auchan 12 hipermarketben képes előállítani a Tesco forgalmának többi mint egyharmadát. (Tesco: 176 üzlet, 638,4 milliárdos forgalom; Auchan: 12 üzlet, 226,3 milliárdos forgalom).
EU: az osztrákok és a máltaiak vásárolnak a legtöbbet
Az Eurostat gyorsbecslése szerint - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 februárjában az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,7, az eurózóna országaiban 1,1%-kal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évihez mérten.
Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint hat tagállamban tapasztaltak növekedést, tizenötben csökkenést. A kiskereskedelmi üzletek forgalma 2009 azonos időszakához képest Ausztriában (3,2%) és Máltán (3,1%) bővült a legnagyobb mértékben; a legnagyobb visszaesést (17,1%) Litvániában mérték.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








