Az éves forgalmi változás alapján már kezd talpra állni a magyar kiskereskedelem, igaz, havi alapon még inkább megtorpanásról beszélhetünk. A januári 0.6%-os növekedés után ugyanis februárban stagnált havi alapon a magyar kiskereskedelmi forgalom, az éves visszaesés mértéke viszont 5.6%-ról 4.3%-ra mérséklődött - jelentette a KSH.
2010 első két hónapjában 4.9%-os volumencsökkenést mért a magyar kiskereskedelemben a Központi Statisztikai Hivatal. Ez nominálisan 974 milliárd értékű áru forgalmazását jelenti az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben.

Ebből februárban 485 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 12%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva 2010 első két hónapjában 3.3, februárban 2.9%-kal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2010. februárban az eladások jelentős részét lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3.6%-kal maradtak el a 2009. februáritól.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene az előző év azonos időszakához képest 2010 első két hónapjában 5.3, februárban 3.7%-kal csökkent. 2010. februárban a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő használtcikk- és illatszerüzletek eladásai növekedtek, miközben a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene csökkent. A legnagyobb mértékű visszaesés (16.8%) továbbra is az iparcikk jellegű vegyes üzletek eladásaiban jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áras forgalma 0.6%-kal nőtt a januárihoz viszonyítva.
A Tesco vagy az Auchan a tavalyi év nyertese?
A Nielsen piackutató vállalat legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén a Tesco, a CBA és a Coop áll. A Tesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt.
A Tescót követő CBA 547,5, míg a Coop 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán. Mindkettő valamivel nagyobb mutatóval, mint egy évvel korábban. Utánuk következik, ahogyan az előző évben is, a Spar csoport 397,4 és a Reál 358 milliárd forinttal. Szintén növekedtek, egyik évről a másikra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,22 százalékos THM-el, havi 143 171 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCreditnél 6,64% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; az Erste és a CIB Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A rangsorban második CBA 3 054 üzlete, a harmadik Coop 5 250 és az ötödik Reál 2 320 boltja együttesen több mint 10 500 egységet jelent. Így a három hazai tulajdonban lévő lánc együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli.
A statisztikákból kiderül: az egy négyzetméterre jutó forgalomban az Auchan már leelőzte Tescót. Az Auchan 12 hipermarketben képes előállítani a Tesco forgalmának többi mint egyharmadát. (Tesco: 176 üzlet, 638,4 milliárdos forgalom; Auchan: 12 üzlet, 226,3 milliárdos forgalom).
EU: az osztrákok és a máltaiak vásárolnak a legtöbbet
Az Eurostat gyorsbecslése szerint - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 februárjában az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,7, az eurózóna országaiban 1,1%-kal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évihez mérten.
Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint hat tagállamban tapasztaltak növekedést, tizenötben csökkenést. A kiskereskedelmi üzletek forgalma 2009 azonos időszakához képest Ausztriában (3,2%) és Máltán (3,1%) bővült a legnagyobb mértékben; a legnagyobb visszaesést (17,1%) Litvániában mérték.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egyre többen használják a hulladékudvarokat: így jut vissza a körforgásba a régi bútor, elektronikai eszköz
Most akár pénzjutalmat is nyerhet, aki a megjelölt napon adja le felesleges holmiját.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Budapest Borfesztivál: minden kortyban élmény, minden cseppben elegancia (x)
A Budapest Borfesztivál szeptember 11. és 14. között 4 napra elfoglalja méltó helyét a borkultúra, a gasztronómia és az elegancia fellegvárában.


