A háztartások fogyasztási kiadásainak tartós csökkenése jól tükröződik a kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulásában is. A kiskereskedelmi eladások - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 első négy hónapjában 4,7, áprilisban 5,0%-kal csökkenetek az előző év azonos időszakában mérthez képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az áprilisi értékesítés volumene az előző hónaphoz viszonyítva 0,8%-kal mérséklődött.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első négy hónapjában 2163 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből áprilisban 606 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 46%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24% volt.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 első négy hónapjában az előző év azonos időszakinál 3,8, áprilisban 5,7%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el. 2010. áprilisában az eladások jelentős részét (90%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) változatlan áron számított forgalma 6,6%-kal csökkent 2009 áprilisához képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem áprilisi volumene a márciusihoz viszonyítva 1%-kal mérséklődött.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2010 első négy hónapjában 4,2, áprilisban, 3,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010 áprilisában a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő illatszerüzletek és a csomagküldő hálózat eladásai növekedtek, miközben a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene csökkent. A legnagyobb mértékű visszaesés az iparcikk jellegű vegyesüzletekben (13,4%), valamint a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben (11,5%) jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem eladásai 0,3%-kal mérséklődtek a márciusihoz viszonyítva.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 2010 első négy hónapjában 9,2, áprilisban 9,8%-kal esett vissza az előző év azonos időszakában mérthez képest; a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az áprilisi eladások 0,8%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 áprilisában az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 1,6%-kal, az eurózóna országaiban 1,5%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint csak négy tagállamban tapasztaltak növekedést, tizenhatban csökkenést. A legnagyobb mértékű növekedést (8,7%) Máltán; a legnagyobb visszaesést (11,7-11,7%) Bulgáriában és Litvániában mérték.
2010 áprilisában Magyarországon tovább folytatódott - az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító - gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásainak csökkenése: forgalmuk volumene 2010 első négy hónapjában 31,8, áprilisban 29,8%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához viszonyítva. Hasonló mértékű visszaesést mutat a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








