23 °C Budapest

Dübörög a netbiznisz: jót tett a válság?

2010. június 21. 09:47

Hatalmas mértékben fejlődik a hazai online kiskereskedelem: míg két évvel ezelőtt még csak bő 60 milliárdos volt a forgalom, addig tavaly már megközelítette a 100 milliárdot, az idén pedig várhatóan 130-135 milliárd forintnyi termék cserél gazdát a webáruházakban - írja a Világgazdaság.

Áprilisban 2700 e-bolt működött Magyarországon, ez több százzal magasabb a 2008-as adatnál, s az idei forgalmi többlet várhatóan fele-fele arányban oszlik meg a piac régi, illetve új szereplői között. Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak ma már több mint az 1,6 százalékát adja, egy éve ez a mutató még egy százalékon állt.

A bővülésre magyarázatul részben az szolgálhat, hogy a gazdasági recesszió sokakat tett még inkább árérzékennyé, és az online vásárlásra is hajlandó internetezők megkereshetik a világhálón a legolcsóbb vásárlási lehetőségeket.

A webes vásárlásban ugyan egyre jobban bízunk, ám az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 9. hétfő
Félix
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?