A brit Centre for Retail Research társaság felmérése szerint 2009-ben Szlovákiában és Csehországban nőtt a leggyorsabban a bolti lopások értéke 2008-hoz képest. Az előbbiben 9,8%-kal, az utóbbiban pedig 6,5%-kal ugrott meg az eltulajdonított termékek értéke - írja a Napi.
A korábban a Mladá Fronta Dnes cseh napilap által ismertetett adatok szerint Magyarországon kevésbé súlyos a helyzet, hiszen míg a magyar boltokból 2009-ben 489 millió dollár (107,6 milliárd forint) értékű árut vagy üzleti titkot loptak el, addig a hasonló lélekszámú Csehországban 510 millió dollár volt ez a mutató.

A jelentés kiemeli, hogy nem csupán a vevők lopnak, becslések szerint a lopások mintegy egyharmadát az üzletek alkalmazottai követik el.
A vagyonvédelemmel foglalkozó Special Service International társaság szerint az erőteljes és szinte általános tavalyi növekedés a világválság negatív hatásaira vezethető vissza. Térségünkben 2009-ben mindössze Ausztriában esett vissza a lopások értéke.
A jelentés kiemeli, hogy az árucikkek mellett a szellemi termékek, bizalmas üzleti információk eltulajdonítása is nő. A cseh lap szerint a kormány a lopások megfékezése érdekében már a kisebb értékű lopásokat is bűnténynek minősítené.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








