A készpénzforgalomból 363 darab forinthamisítványt szűrtek ki tavaly a harmadik negyedév végéig.
2010 első félévében mintegy 13 százalékkal kevesebb hamis euro bankjegy volt forgalomban, mint a megelőző 6 hónapban - közölte az Európai Központi Bank. 2006 óta ez az első alkalom, hogy csökkent a hamis bankjegyek száma.
Az idei első félévben összesen mintegy 387 ezer hamis euro bankjegyet vontak ki a forgalomból, ami összehasonlítva a forgalomban lévő közel 13,2 milliárd valódi bankjeggyel, továbbra is alacsony hamisítási arányt jelent.

Ráadásul a 2009 második felében mért 8 százalékos emelkedés után idén még csökkent is a hamis bankjegyek száma, amihez az EKB azonban nem fűzött semmilyen magyarázatot.
Ami a hamisítványok címleteit illeti, a legkedveltebb az 50 eurós, amely a forgalomból kivont pénzek 42,5 százalékát tette ki, 41,5 százalékát pedig a 20 eurós címletek adták. 2009-ben még a 20-as címlet volt a legforgalmasabb hamisítvány.

A hamis pénzek 98 százalékát amúgy az eurózónában találták meg.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Itthon a 2010 első felében fellelt hamis forintbankjegyek száma összesen 3770 darab volt, összes névleges értékük pedig meghaladta a 41 millió forintot. Ha kíváncsi, hogy melyek a leggyakoribb hamis címletek hazánkban, olvassa el cikkünket: MNB: a pénzhamisítók a nagy címletekre utaznak
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








