A készpénzforgalomból 363 darab forinthamisítványt szűrtek ki tavaly a harmadik negyedév végéig.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, idei második negyedéves jelentése szerint a bankjegyhamisítók leginkább a magas címletű forintokat kedvelik, legalábbis az öt-, tíz- és húszezer forintos címletek akadtak horogra leggyakrabban 2010 első felében.
2290 milliárd forint. Hozzávetőlegesen ennyit tett ki a forgalomban lévő forint készpénzállomány 2010. június 30-án. Ebből mintegy 2244 milliárd forint értékű volt a bankjegyállomány. A címletek közül a legnagyobb mennyiségben a 10.000 forintos volt forgalomban. Az előző negyedév végén csaknem 88 millió darab Szent István királyt ábrázoló bankjegy forgott a gazdaságban. A legritkábban előforduló címlet pedig a 19 millió példányban forgalomban lévő 2000 forintos volt.
Korábban: Simlis pénzváltók, gyanús valutázók: Te is veszélybe kerülhetsz!

A negyedéves jelentés szerint 2010 második negyedévében az év első három hónapjához képest növekedett az MNB birtokába került hamisítványok száma. A korábbi tapasztalatok alapján azonban kijelenthető, hogy a hamis bankjegyek számának ingadozása időszakról-időszakra jelentős, így messzemenő következtetéseket nem érdemes az érték emelkedéséből levonni. A jegybank tájékoztatójából továbbá az is kiderül, hogy a hamisítványok legnagyobb része fénymásolóval vagy nyomtatóval készül, és csak kis számban fordul elő nyomdai úton előállított álbankjegy.
A 2010 első felében fellelt hamis forintbankjegyek száma összesen 3770 darab volt, összes névleges értékük pedig meghaladta a 41 millió forintot. A tízezres nem csak a valódi címletek között a legnagyobb számban forgalomban lévő bankjegy, hanem a hamisítók körében is ez a legnépszerűbb címlet. A január és június között felbukkant hamis papírforintoknak több mint a fele próbálta meg utánozni a második legnagyobb névértékű forgalomban lévő forintot. Általánosságban is elmondható, hogy a nagyobb címletekért kockáztatnak forinthamisítók. A hamis bankók több mint 90 százaléka az öt-, tíz- és húszezresekből került ki, értékben ezek a címletek a fellelt hamis pénztömeg több mint 99%-át képviselik. A korábban legnépszerűbb 1000 forintos címlet pedig - a néhány éve megjelent újabb biztonsági elemeinek köszönhetően - mára a legkevésbé hamisított papírpénzzé vált Magyarországon - derül ki az MNB Pénzcentrum kérdésére adott válaszaiból.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A hamis forintok mellett időnként törvénytelen valuták is felbukkannak Magyarországon. Az MNB szakértőinek összesen 744 hamis külföldi bankjeggyel volt dolguk idén. Ezek többsége (557 darab) euró hamisítvány volt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







