Az országgyűlési választások utáni időszakban tovább erősödött a fogyasztói bizalom. Mind a komplex Fogyasztói Bizalom Index, mind a Fogyasztói Várakozások Indexe emelkedett az előző negyedévi eredményekhez képest - derül ki a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményeiből. A Vásárlási Hajlandóság Indexének lassú növekedése is folytatódott miután javult a háztartások jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetének megítélése. A lakosság egyharmada szerint továbbra sem érdemes hitelt felvenni és a lakásuk eladását, valamint az autóvásárlást is kevesen tartják érdemesnek.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke 7 ponttal emelkedett 2010 júniusában, ezúttal 172,9 ponton áll. Az idei első negyedévben elkezdődött növekedés tovább folytatódott, az országgyűlési választások utáni időszakban tovább erősödött a bizalom.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) további 10 ponttal emelkedett, továbbra is 200 pont feletti szinten áll, jelenleg 218,3 pont az értéke.
A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) elmúlt egy évben tapasztalható lassú növekedése tovább folytatódott. Enyhe, 4,2 pontos, emelkedés után 122,4 ponton áll. Ennek oka, hogy javult a háztartások jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetének megítélése. Ezzel ellentétes tendenciát mutat a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv, amely 6 ponttal csökkent.
Ettől retteg minden nyugdíjas: vagyonokat fizettek a nyomorért Kattints!
"Érdekes, hogy 2006 második negyedévében, az akkori választásokat követően a Fogyasztói Bizalom Index öt komponense közül négy esetében csökkenés következett be, egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság stagnált. Négy évvel ezelőtt legnagyobb mértékben a családok következő évi anyagi helyzetre vonatkozó várakozásai romlottak. 2010 második negyedévében viszont nem tört meg a lendület, az indexek alakulása a fokozódó várakozást jelzi. A fogyasztói bizalom erősödése leginkább azzal indokolható, hogy egyrészt a háztartások jelenlegi anyagi helyzetüket kedvezőbben ítélik meg az egy évvel ezelőttihez képest, másrészt többen bíznak az ország rövid távú (12 havi) gazdasági helyzetének javulásában, mint az előző negyedévekben" - értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.

A munkanélküliségre vonatkozó várakozások azt mutatják, hogy egyre bizakodóbbak az emberek a munkanélküliség alakulásával kapcsolatban. Tovább csökkent a ráta emelkedésére számítók aránya, már csak tízből hárman számítanak erre. Ugyanennyien várják a ráta csökkenését, és időről időre többen vélekednek így.
Az inflációs várakozások változatlanok az elmúlt negyedéves eredményekhez képest, a többség (72%) még mindig az árak emelkedésére számít. A megkérdezettek átlagosan 9,2 százalékos inflációval számolnak a következő 12 hónapban.
A család reáljövedelmére vonatkozó várakozások változatlanok: a megkérdezettek fele az inflációnál kisebb mértékű növekedésre számít. (A KSH adatai szerint 2010. január-áprilisban a reálkereset 4,7 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kiderült: ezekre a szakokra jelentkeztek a legtöbben Kattints!
A hitelfelvételi kedv nem változott: a lakosság egyharmada szerint jelenleg nem érdemes hitelt felvenni. Emellett a lakosság 44 százaléka a kamatok növekedésére számít a következő 12 hónapban, szemben az előző időszakban mért 30 százalékkal.
A vélemények a megtakarításokról alig mozdultak el az előző negyedévhez képest: majdnem minden második megkérdezett tartja magát ahhoz, hogy most nem használná fel meglévő megtakarításait, nagyobb, korábban tervezett vásárlás finanszírozására.
Tartósan 50 százalék körül mozog a lakásvásárlást érdemesnek tartók aránya, amely valószínűleg a relatíve alacsony ingatlanáraknak tulajdonítható. Emiatt a lakásuk eladását csak kevesen tartják érdemesnek.
Autót sem érdemes vásárolni a következő időszakban a megkérdezettek 42 százaléka szerint.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








