16 °C Budapest

Nem csak sör fogy vb alatt: megugrott a tévé, sportcipő eladás!

Pénzcentrum
2010. június 29. 16:50

A június elején elkezdődött labdarúgó-világbajnokság nemcsak a síkpaneles televízió készülékek piacára van hatással, de a sportruházati kínálatot, illetve értékesítést is befolyásolja.

A tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió piac 2010 májusától kezdve növekszik, az eladások száma június első hetében meghaladta a 9 000 darabot. 10 eladott készülékből egy televízió volt plazma technológiás, a többi LCD tv volt. A legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. Tavaly a sportcipő piac csupán 13-14 százalékát tették ki a futballcipők, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet.


A jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokság a várakozásoknak megfelelően többek között hozzájárul a tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió (LCD, LED, PDP) piac szárnyalásához is. 


Az eladások idén első alkalommal május első két hetében (17-18. héten) kedvező irányú fordulatot vettek, amikor is egy átmeneti hullámvölgy után a hazai lapostévé piac újra növekedési pályára állt. Azóta a 23. hétig folyamatos növekedés figyelhető meg, a 23. héten pedig az eladások száma meghaladta a 9 000 darabot. A legnagyobb ugrásszerű növekedést a 22. hét hozta, amikor is az előző héthez képest 43 százalékkal, míg a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 137 százalékkal több televízió fogyott - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területének adataiból. 


"10 eladott készülékből mindössze egy televízió volt plazma technológiás, a többi folyadékkristályos kijelzős volt. A világbajnokság kezdetével nagyjából egy időben jelentek meg a gyártók új modellpalettájukkal. Ezek a készülékek kismértékben megemelték a piaci árakat. A vásárlók többségének akcióérzékenysége most is bebizonyosodott, a legtöbb speciális ajánlat a 22. hétre koncentrálódott, szinte egymást túllicitálva jelentek meg a kereskedők akciós újságaikkal. A régebbi sorozatszámú készülékek inkább a hipermarketekben, az újabb technológiás készülékek pedig a specialistáknál, a szakkereskedésekben fogytak a leginkább" - mondta el Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének country managere.


A sportruházat eladására is hatással van a labdarúgó-vb 


Bár a június-júliusi időszak nem számít szezonnak a sportcipő eladások tekintetében, mégis a legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. A sajtóban több ízben is olvasható volt, hogy az Adidas az idei világbajnokság alatt nagyobb, 1,5 milliárdos bevételre számít, amely meghaladja a 2008-as, Európa-bajnokság ideje alatt realizált 1,3 milliárd eurót. Persze ez nemcsak a cipők, hanem a mezek eladásából is realizálódik.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


A multinacionális sportáruházak értékesítései alapján elmondható, hogy a sportcipő piacon hazánkban forgalom tekintetében a március-április, illetve az augusztus számít a legerősebb időszaknak. A tavaszi hónapokban vásárolt cipők egyértelműen a kinti szabadidős tevékenységekhez köthetők. Az augusztusi, pedig - hasonlóan az IT területhez - a "back to school" időszak, amikor is a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már kinőtték, illetve új utcai cipőket is vesznek nekik. 2009-ben, ebben az időszakban eladott darabszám tekintetében a junior cipők értékesítése tette ki a multinacionális láncok összforgalmának 36 százalékát, amíg általánosságban 20-25 százalék között mozog piaci részarányuk.

A sportcipő piac felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidő cipők teszik ki. A futballcipők csupán 13-14 százalékos részesedéssel bírtak 2009-ben, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet. Iskolakezdéskor ebben a szegmensben is megnő a junior cipők részaránya. Megfigyelhető tendencia, hogy az őszi-téli időszakban elsősorban a teremfocicipők a kelendőek, míg a jó idő beköszöntével megnövekszik a füves, műfüves, illetve a salakos pályára készült cipők iránti kereslet.

Árban nagyon széles a paletta. A legolcsóbb kb. 2 000 (saját márkás), míg a legdrágább cipő akár 50 000 forintba (legújabb modellek) is kerülhet.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem