36 °C Budapest

Nem csak sör fogy vb alatt: megugrott a tévé, sportcipő eladás!

Pénzcentrum
2010. június 29. 16:50

A június elején elkezdődött labdarúgó-világbajnokság nemcsak a síkpaneles televízió készülékek piacára van hatással, de a sportruházati kínálatot, illetve értékesítést is befolyásolja.

A tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió piac 2010 májusától kezdve növekszik, az eladások száma június első hetében meghaladta a 9 000 darabot. 10 eladott készülékből egy televízió volt plazma technológiás, a többi LCD tv volt. A legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. Tavaly a sportcipő piac csupán 13-14 százalékát tették ki a futballcipők, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet.


A jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokság a várakozásoknak megfelelően többek között hozzájárul a tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió (LCD, LED, PDP) piac szárnyalásához is. 


Az eladások idén első alkalommal május első két hetében (17-18. héten) kedvező irányú fordulatot vettek, amikor is egy átmeneti hullámvölgy után a hazai lapostévé piac újra növekedési pályára állt. Azóta a 23. hétig folyamatos növekedés figyelhető meg, a 23. héten pedig az eladások száma meghaladta a 9 000 darabot. A legnagyobb ugrásszerű növekedést a 22. hét hozta, amikor is az előző héthez képest 43 százalékkal, míg a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 137 százalékkal több televízió fogyott - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területének adataiból. 


"10 eladott készülékből mindössze egy televízió volt plazma technológiás, a többi folyadékkristályos kijelzős volt. A világbajnokság kezdetével nagyjából egy időben jelentek meg a gyártók új modellpalettájukkal. Ezek a készülékek kismértékben megemelték a piaci árakat. A vásárlók többségének akcióérzékenysége most is bebizonyosodott, a legtöbb speciális ajánlat a 22. hétre koncentrálódott, szinte egymást túllicitálva jelentek meg a kereskedők akciós újságaikkal. A régebbi sorozatszámú készülékek inkább a hipermarketekben, az újabb technológiás készülékek pedig a specialistáknál, a szakkereskedésekben fogytak a leginkább" - mondta el Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének country managere.


A sportruházat eladására is hatással van a labdarúgó-vb 


Bár a június-júliusi időszak nem számít szezonnak a sportcipő eladások tekintetében, mégis a legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. A sajtóban több ízben is olvasható volt, hogy az Adidas az idei világbajnokság alatt nagyobb, 1,5 milliárdos bevételre számít, amely meghaladja a 2008-as, Európa-bajnokság ideje alatt realizált 1,3 milliárd eurót. Persze ez nemcsak a cipők, hanem a mezek eladásából is realizálódik.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)


A multinacionális sportáruházak értékesítései alapján elmondható, hogy a sportcipő piacon hazánkban forgalom tekintetében a március-április, illetve az augusztus számít a legerősebb időszaknak. A tavaszi hónapokban vásárolt cipők egyértelműen a kinti szabadidős tevékenységekhez köthetők. Az augusztusi, pedig - hasonlóan az IT területhez - a "back to school" időszak, amikor is a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már kinőtték, illetve új utcai cipőket is vesznek nekik. 2009-ben, ebben az időszakban eladott darabszám tekintetében a junior cipők értékesítése tette ki a multinacionális láncok összforgalmának 36 százalékát, amíg általánosságban 20-25 százalék között mozog piaci részarányuk.

A sportcipő piac felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidő cipők teszik ki. A futballcipők csupán 13-14 százalékos részesedéssel bírtak 2009-ben, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet. Iskolakezdéskor ebben a szegmensben is megnő a junior cipők részaránya. Megfigyelhető tendencia, hogy az őszi-téli időszakban elsősorban a teremfocicipők a kelendőek, míg a jó idő beköszöntével megnövekszik a füves, műfüves, illetve a salakos pályára készült cipők iránti kereslet.

Árban nagyon széles a paletta. A legolcsóbb kb. 2 000 (saját márkás), míg a legdrágább cipő akár 50 000 forintba (legújabb modellek) is kerülhet.

5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást

Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.

Csendes gyilkostól rettegnek a magyarok: van ok a félelemre, a génjeinkben lapulhat a kór

A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.

Elképesztő, mire szórják a magyarok a pénzt: úgy vesszük ezeket, mint a cukrot

Akár esküvő, akár születésnap, a magyarok imádnak ajándékozni. Ajándékot pedig egyre többen online vásárolnának.

Hatalmas pénzek röpködnek a magyar Kickstarteren: mutatjuk a legnagyobb dobásokat

Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. július 4. hétfő
Ulrik
27. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?