Összességében alacsony az egyes médiumokba vetett bizalom, de még mindig a televíziónak a legjobb a megítélése Magyarországon.
Nagy a médiaéhség Magyarországon, hiszen fejenként 65 ezer forintot költünk különféle médiatermékekre. Az elmúlt időszak nagy slágere az internet volt, a világháló népszerűsége a következő öt évben is töretlenül növekedni fog. Ez sem elég azonban ahhoz, hogy száműzze a nappalinkból az évtizedek alatt szinte családtaggá vált televíziót.
Fejenként átlagosan 65 ezer forintot költött minden magyar médiatermékekre a tavalyi évben - derül ki a PricewaterhouseCoopers nemzetközi könyvvizsgáló adataiból. Ez még akkor is tekintélyes összeg, ha tisztában vagyunk azzal, hogy a válság miatt a magyar lakosság e célokra is kevesebbet költött, méghozzá átlagosan 3 százalékkal. Az előrejelzések szerint idén már túllendülünk a nehézségek okozta ijedelmen és internetezésre, televíziózásra. újságok, videojátékokra, filmekre vagy könyvekre 1,3 százalékkal többet költünk, mint 2009-ben. A PricewaterhouseCoopers várakozásai szerint a magyarok médiafogyasztási kedve nem lanyhul a következő években sem, így 2014-re a magyar szórakoztatóipari és médiapiac 868 milliárd fölé növekszik. Ez azt jelenti, hogy négy év múlva fejenként átlagosan már 86 ezer forintot mulatunk el.
A legnépszerűbb szabadidőtöltési forma 2009-ben Magyarországon a világhálón való barangolás volt, ezt követik a videojátékok és a tévénézés. Egyre kevesebb ember múlatja viszont idejét könyvek vagy napilapok olvasásával, vagy olyan zenék hallgatásával, amiért fizetnie kell. A sorrend a felmérés szerint az elkövetkező öt évben sem fog változni. Sőt. A technológiai fejlődésnek köszönhetően az internetpiac (előfizetés és hirdetés) évente 14 százalékkal bővülhet. A médiapiacból jelenleg legnagyobb szeletet kihasító televízió viszont az elkövetkező években veszít majd jelentőségéből. A PricewaterhouseCoopers azt várja, hogy televízió előfizetésre az elkövetkező öt évben évente csak 5,5 százalékkal fogunk többet költeni, mint manapság.
Amíg a televízió őrzi majd piaci pozícióit a magyar családok körében, az újságok egyre jobban kiszorulnak mindennapjainkból. A rájuk fordított összegek az elkövetkező öt évben csak lassan, mindössze 2 százalékkal növekedhet, így 2014-ben például kevesebbet költünk majd nyomtatott sajtótermékekre, mint 2008-ban. Ez a piac ha lassan is, de legalább növekedni fog. A rádió, a zene, a film, a könyvek és a videojátékok iránti kereslet viszont jobb esetben stagnálni, roszabb esetben csökkeni fog - legalábbis a PricewaterhouseCoopers várakozásai szerint.
A nagyvilágban egyébként hasonló folyamatok játszódnak le, mint Magyarországon. Jelenleg a Föld lakói 1300 milliárd dollárt költenek valamilyen médiapiaci termék megvásárlására. Ez az összeg évente 5 százalékkal növekedhet, így 2010-re eléri az 1700 milliárd dollárt. Az emberiség az elkövetkező néhány évben egyre többet költ internetes hirdetésekre, internet előfizetésre és videojátékokra, de arra ez idő alatt sem lehet számítani, hogy ezek a szórakozási formák átveszik a jó öreg televízió helyét.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








