A nem élelmiszer jellegű veszélyes termékre létrehozott uniós gyorsriasztó rendszerben (RAPEX) bejelentett veszélyes fogyasztási termékek száma 2008-hoz képest 2009-ben 7%-kal nőtt. A leggyakrabban a játékokkal kapcsolatban érkeznek bejelentések.
2008-ban összesen 1866 veszélyes terméket jelentettek be a RAPEX-rendszerbe, a tavalyi évben ez a szám pedig 1993-ra nőtt, ami azt mutatja, hogy az Európai Unió tagállamai egyre intenzívebb piacfelügyeleti tevékenységet végeznek. Az európai vállalatok is komolyabban veszik a fogyasztási termékek biztonságosságáért viselt felelősségüket, és készségesebben vonják vissza nem biztonságos termékeiket a piacról - közölte a Rapid.
A RAPEX-rendszeren keresztül érkező bejelentések száma 2004 óta (amikor a tagállamok az általános termékbiztonságról szóló irányelvet átültették a nemzeti jogba) fokozatosan növekszik. A mostani hatodik évre a 2004-es 468 esethez képest a bejelentések száma gyakorlatilag megnégyszereződött, 1993-ra emelkedett. 2009-ben ez a szám 2008-hoz képest 7%-kal növekedett.
A származási országokat tekintetve, a kínai termékekről érkező bejelentések száma egy százalékponttal nőtt 2009-r e a 2008-as 59%-hoz képest, vagyis tavaly 10-ből 6 veszélyes termékre vonatkozó bejelentés kínai áruról szólt. A bejelentés helyét tekintve, a legtöbb bejelentés a következő országokból származott: Spanyolország (220), Németország (187), Görögország (154), Bulgária (122) és Magyarország (119).
A leggyakrabban bejelentett termékek 2009-ben játékok voltak (472 bejelentés). A játékokat követte a ruházati cikkek és textíliák (395 bejelentés), és a gépjárművek (146 bejelentés). Az elektromos készülékek 138 bejelentéssel a 4. helyre kerültek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója